۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
رئیس دفتر رابط یوناما در تهران بر تسریع روند همکاری‌ها با وزارت نیرو تاکید کرد

رئیس دفتر رابط یوناما در تهران بر تسریع روند همکاری‌ها با وزارت نیرو تاکید کرد

ایکبه، رئیس دفتر رابط یوناما در تهران (هیئت یاری رسانی سازمان ملل در افغانستان) با اشاره به ظرفیت‌های تخصصی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشرفت علمی و صنعتی و اقتصادی افغانستان بر تسریع و هدایت مناسب‌تر روند همکاری‌های وزارت نیرو با آن نهاد بین‌المللی تاکید کرد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، «هیدئو ایکبه» روز دوشنبه در دیدار با «محمدعلی فرحناکیان» مشاور وزیر در امور بین‌الملل و رییس مرکز بین الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق اظهار داشت: در کنفرانس بین‌المللی اخیر در ژنو برای حمایت از افغانستان، میلیاردها دلار از سوی شرکت کنندگان به منظور پشتیبانی از توسعه این کشور تخصیص داده شد.

در جلسه امروز، در خصوص ظرفیت‌های وسیع همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان و نقش یوناما در تسهیل این همکاری‌ها تاکید شد.

دعوت از یوناما برای ایفای نقش فعال در راستای تحقق طرح احداث مزرعه بادی در منطقه مرزی ایران و افغانستان و نقش مثبت و فعال کننده سازمان ملل برای تحقق این طرح از جمله موضوع‌های مهم مطرح شده در جلسه امروز بود.

در جلسه امروز، طرف ایرانی برای انجام مطالعات امکان‌سنجی در ایران و افغانستان توسط شرکت‌های ایرانی و غیر ایرانی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان افغان ابراز تمایل کرد.

در دیدار رئیس دفتر یوناما در تهران و مقام وزارت نیرو همچنین تصریح شد که توسعه پایدار و افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی میان تهران و کابل موجبات بسط امنیت در منطقه را فراهم می‌کند.

کد خبر: ۶۰٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha