۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
۷۵ درصد از کل اعتبارات جاری صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

۷۵ درصد از کل اعتبارات جاری صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اعتبارات جاری در لایحه بودجه ۱۴۰۰، حدود ۴۶ درصد افزایش یافته و از طرفی ۷۵ درصد از کل اعتبارات جاری(۶۳۷ هزار میلیارد تومان) صرف پرداخت حقوق و مزایای کارمندان می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدالبرز حسینی درباره ابعاد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: سقف بودجه کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰، حدود ۲۴۳۶ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رقم بودجه عمومی حدود ۹۳۰ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۹ حدود ۴۳ درصد افزایش داشته که اگر این اعتبارات در سال آتی محقق نشود، کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری درگیر خواهد شد.

حسینی گفت: از طرفی بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰، درآمد نفتی کشور در سال آتی حدود ۲۵۰ درصد افزایش خواهد داشت که این مسئله نشان دهنده افزایش اتکای بودجه کشور به درآمدهای نفتی است. همچنین حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش اوراق سلف نفتی پیش بینی شده است که به نظر نمی رسد این میزان تولید و درآمدهای حاصل از آن محقق شود.

جای خالی کاهش معافیت و ایجاد پایه های جدید مالیاتی در بودجه ۱۴۰۰
وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد از بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۰ متکی به درآمدهای نفتی است، گفت: از طرفی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است با این روند نباید شاهد کاهش معافیت های مالیاتی، ایجاد پایه های جدید مالیاتی و کاهش فرارهای مالیاتی باشیم. همچنین درآمد ۲۲۵ هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای پیش بینی شده که نشان دهنده افزایش ۱۱۰ درصدی درآمدها از این محل است.

حسینی ادامه داد: درآمدهای حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول در لایحه بودجه ۱۴۰۰، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به عملکرد قانونی سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین اعتبارات جاری در لایحه بودجه ۱۴۰۰، حدود ۴۶ درصد افزایش یافته و از طرفی ۷۵ درصد از کل اعتبارات جاری( ۶۳۷ هزار میلیارد تومان) صرف پرداخت حقوق و مزایای کارمندان می شود.

افزایش ۷۰ درصدی کمک اعتباری دولت به صندوق های بازنشستگی
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، کمک اعتباری دولت به صندوق های بازنشستگی بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است، افزود: با بررسی تمام محورهای لایحه بودجه مشخص می شود که لایحه مذکور قابل تحقق نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مشخص است که بودجه بر اساس رفع تحریم ها و گشایش اقتصادی با اتکا به نگاه به خارج و مذاکرات تدوین شده، حال اگر این بودجه از سوی مجلس تصویب شود، یعنی ما این نگاه را تأیید کرده ایم. لذا نیاز است که مجلس در این حوزه تلاش بیشتری برای بررسی لایحه صورت دهد.

کد خبر: ۶۰٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha