۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
انتشار ۸۰ هزار میلیاردی اسناد خزانه در سال آینده
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

انتشار ۸۰ هزار میلیاردی اسناد خزانه در سال آینده

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۰، اعتبار نقد نیست، بلکه دولت می خواهد حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان را به صورت اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران پروژه ها واگذار کند که این مسئله، مشکلات مجریان را صدچندان می کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، در تشریح اعتبارات حوزه عمران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اعتباری حدود ۱۰۴ هزار میلیارد تومان را برای حوزه عمرانی در نظر گرفته که این میزان اعتبار در قیاس با بودجه سال ۹۹ افزایش ۳۷ هزار میلیارد تومانی را نشان می دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم با بودجه ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی تنها می توان بخشی کوچکی از پروژه های عمرانی نیمه تمام را تکمیل کرد، البته بعید است که بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده به صورت کامل محقق شود، این یعنی همان تعداد محدود پروژه ها نیز باید در انتظار بودجه بمانند.

تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد
وی گفت: بر اساس آمارها حدود ۸۰ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل تمام آن ها به شرط آنکه پروژه جدیدی کلید زده نشود، حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد. بنابر این دولت باید برای تکمیل این پروژه ها راه کارهای دیگری را بیاندیشد.

اعتبار ۱۰۴ هزار میلیاردی بخش عمران نقد نیست؛ انتشار  ۸۰ هزار میلیاردی اسناد خزانه در سال آینده
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته باید این مسئله نیز توجه کرد که بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه عمرانی، اعتبار نقد نیست، بلکه دولت می خواهد حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان را به صورت اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران پروژه ها واگذار کند که این مسئله، مشکلات مجریان را صدچندان می کند.

واگذاری به بخش خصوصی تنها راه ساماندهی پروژه های نیمه تمام عمرانی
بدری با اعلام اینکه تنها راه ساماندهی پروژه های نیمه تمام عمرانی، واگذاری بخش اعظمی از آن ها به بخش خصوصی است، افزود: کمیسیون عمران مجلس در شرایط کنونی در حال بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی است که بر اساس آن پروژه های عمرانی به بخش خصوصی واگذار می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من پروژه های عمرانی دارای توجیه اقتصادی باید به بخش خصوصی واگذار شود، با این اقدام هم پروژه ها تکمیل شده و هم اینکه بخش خصوصی فعال خواهد شد.

کد خبر: ۶۰٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha