۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
افزایش قیمت تمام شده محصولات دامی تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده است
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

افزایش قیمت تمام شده محصولات دامی تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده است

قزوین- خمسه، رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی، هزینه های حمل و نقل و مکمل های دارویی موجب بالارفتن قیمیت تمام شده محصولات دامی در حوزه طیور شده است که همین مسئله تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده است.

فاطمه خمسه در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به این که قیمت بالای مرغ در بازار مورد قبول و پذیرش نیست گفت: در حالی که همه تلاش ما بر مدیریت شرایط، تنظیم و کنترل قیمت متمرکز شده است بایدی پذیرفت که قیمت تمام شده مرغ و طیور به طور قابل توجهی افزایش یافته است و همین مسئله تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده است.

وی بیان کرد: مشکلاتی که در سال جاری و اواخر سال گذشته در حوزه تامین نهاده های دامی برای این تولیدکنندگان ایجاد شد همچنان نیز ادامه دارد چرا که دولت نتوانست تمامی نیاز این مدت تولیدکنندگان را تامین کند و به ناچار تامین نهاده های دامی از بازار آزاد با هزینه بالاتر قیمت تمام شده را افزایش میدهد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این در حالی است که هزینه هایی نظیر هزینه خدمات، حمل و نقل، سوخت نیز افزایش یافته است.

خمسه افزود: همچنین طی چند سال گذشته داروها، واکسن و انواع مکمل های دارویی مورد نیاز برای پرورش طیور با ارز آزاد تهیه می شود که موجب افزایش جدی قیمت این محصولات بوده است و در نهایت این تولیدکننده است که بایدی هزینه های بالاتر با بپردازد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:خوشبختانه امروز با قطعیت میتوانیم بگوییم در رابطه با تامین کالاهای اساسی در حوزه دام و طیور، از مرغ، گوشت تخم مرغ و شیر مشکلی در استان قزوین و جود ندارد.

خمسه بیان کرد: هیچ کمبودی در حوزه محصولات دامی، زراعی و باغی در استان قزوین وجود ندارد، اما مسئله کنترل قیمت تابع شرایطی است که باید با دقت بررسی و نظارت شود.

وی افزود:  حتی با وجود این که بحث نهاده های دامی به عنوان یک چالش اساسی در کشور مطرح است در استان قزوین کمتر از سایر استانها مطرح است، که همین مسئله موجب شد تا امسال جوجه ریزی نسبت به سال گذشته در استان قزوین افزایش داشته باشد چرا که ما خود را استانی تولید کننده میدانیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: حتی پس از شیوع بیماری کرونا و ایجاد کمبودها در کشور صادرات مرغ از استان قزوین به خارج از کشور با وجود جذابیت های مالی بازارهای خارجی قطع و اولویت بر تامین نیاز کشور قرار داده شد.

خمسه گفت: هم اکنون بخش قابل توجهی از تولید استان در این حوزه به سایر استانها منتقل می شود تا مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود نداشته باشد.

وی  با اشاره به صادرات تخم مرغ عنوان کرد: صادرات تخم مرغ همچنان ادامه دارد اما در حوزه مرغ امیدواریم با فروکش بیماری و کنترل اوضاع و تامین نیاز بازار داخلی بتوانیم در بازارهای خارجی نیز حضور پیدا کنیم.

کد خبر: ۶۰٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha