۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
آغاز پرداخت خسارت به آسیب دیدگان سیل خوزستان و بوشهر
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد

آغاز پرداخت خسارت به آسیب دیدگان سیل خوزستان و بوشهر

مهدویان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پرداخت خسارت به آسیب دیدگان سیل خوزستان و بوشهر، از فردا بر اساس مصوبه دولت شروع می‌شود.

به گزارش بازار، عزیزالله مهدویان با اشاره به این که پس از حادثه سیل خوزستان و بوشهر، بلافاصله کار کارشناسی واحدهای خسارت دیده شروع و هم اکنون صددرصد به پایان رسیده است، افزود: اعتبار مورد نیاز برای بازسازی پیش بینی شده و پیشنهاد آن را به دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور ارسال کرده ایم که خوشبختانه، هفته گذشته اعتبارات مورد نیاز خوزستان در دولت مصوب شد و پرداخت خسارت دیدگان، از فردا شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: تسهیلاتی که برای احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده شهری پیش بینی شده، ۵۰ میلیون تومان بود که با مصوبه دولت این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان رسید و کارمزد آن ۵ درصد است که بانک‌ها پرداخت می‌کنند.

مهدویان گفت: کمک بلاعوض ۱۰ میلیون بود که این رقم به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است، تسهیلات تعمیراتی به واحدهای مسکونی ۵ میلیون و ۱۵ میلیون به صورت بلاعوض بود که به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت یعنی سه برابر شده است و تسهیلات بانکی هم از ۱۵ میلیون به ۳۰ میلیون افزایش یافته است.

وی تصریح کرد:کمک برای امور معیشتی نیز، از ۵ میلیون به ۱۵ میلیون و تسهیلات از ۱۵ میلیون به ۳۰ میلیون افزایش یافته است که در این شرایط به مردم امکان می‌دهد خانه‌های شان را تعمیر کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به این که در سیل بیشترین خسارت را بخش لوازم خانگی و زندگی واحدهای مسکونی دیده است گفت: با ارقام مصوب، کمک خوبی به مردم می‌شود، از طرفی نیز بنیاد مستضعفان اعلام کرد به ازای هر واحد مسکونی که خسارت جدی دیده است تاسقف ۷ میلیون تومان برای خرید لوازم زندگی پرداخت می‌کند و ۳ میلیون تومان نیز برای واحدهای تعمیری کمک بلاعوض پرداخت خواهد کرد که این کمک ها، مکمل کمک‌های دولت است.

وی افزود: خسارات سیل بوشهر مانند خوزستان برآورد شده و پرونده آن تکمیل است، اما دیروز به جلسه دولت نرسید و قرار است فردا در دولت مصوب شود.

مهدویان تاکید کرد: با استفاده از منابع حساب ۱۰۰ حضرت امام، پرداخت خسارت دیدگان سیل بوشهر شروع می‌شود تا اعتبارات مصوب، تامین و پرداخت شود.

وی افزود: پرداخت به خسارت دیدگان سیل و حوادث شهرهای دیگر تمام شده و اعتبارات آن نیز صددرصد تخصیص یافته است و کارهایی که در دست اجرا داریم مثل آذربایجان غربی و شرقی است که هنوز طبق مصوبه قبلی اعمال خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به این که مصوبه اخیر دولت، شامل حوادثی که در آینده اتفاق خواهد افتاد نیز می‌شود، گفت: در حوادث بعدی، مصوبه اخیر دولت، مبنای پرداخت خسارت و تسهیلات قرار می‌گیرد.

مهدویان افزود: برای آسیب دیدگان سیل استان خوزستان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد.

وی گفت: در خوزستان هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل، احداث می‌شود و ۴ هزار واحد نیز تعمیر و بازسازی خواهد شد، همچنین به ۶ هزار واحد خسارت دیده که لوازم زندگی خود را از دست دادند وام پرداخت می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در بوشهر نیز ۶۵۰ واحد مسکونی احداث می‌شود ۸۵۰ واحد تعمیرخواهد شد و به هزار و ۸۰۰ واحد، لوازم خانگی و معیشتی و تجاری پیش بینی شده است.

وی افزود: کمک‌های بلاعوض حداکثر تا فروردین ۱۴۰۰ باید جذب شود، اما تسهیلات بانکی تا شش ماهه نخست سال آینده باید کار بازسازی آن تمام شود.

کد خبر: ۶۰٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha