۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
روستابازارها در شهر همدان راه اندازی می‌شوند/ لزوم عرضه تولیدات کشاورزی در بازارهای محلی
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان:

روستابازارها در شهر همدان راه اندازی می‌شوند/ لزوم عرضه تولیدات کشاورزی در بازارهای محلی

همدان - مسلمی راد؛ مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از برنامه ریزی برای ایجاد روستابازارها در شهر همدان خبر داد و گفت: این مراکز به عرضه محصولات کشاورزی تولیدی در استان همدان می پردازند.

مجید مسلمی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شبکه تعاونی روستایی به دلیل مردمی بودن آن در تولید و توزیع از نقاط برجسته نظام اقتصادی جمهوری اسلامی است، افزود: در استان همدان ۲۹۹ تشکل روستایی،تولیدی،کشاورزی و نظام صنفی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه شبکه تعاونی روستایی به صورت مویرگی در سطح استان همدان پراکنده شده است، گفت: این تشکل ها فعالیت های گسترده و ارزشمندی از جمله توزیع سوخت، خرید تضمینی گندم و صادرات محصولات کشاورزی را انجام می دهند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان اضافه کرد: توزیع ۱۲۳ میلیون لیتر سوخت در سطح روستاها، خرید تضمینی ۲۳۰ هزارتن گندم توسط ۴۴ مرکز خرید، صادرات هزاران تن‌محصول کشاورزی مانند سیب زمینی، سیر و کشمش از عملکرد این تعاونی ها از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است.

وی به پروژه ایجاد زنجیره تولید نهال گواهی شده گردو در استان همدان اشاره کرد و گفت: استان‌همدان با تولید سالانه ۵۴ هزار تن گردو رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مسلمی راد افزود: در این راستا اتحادیه تعاونی تولید استان همدان  زنجیره تولید نهال گردو پیوندی گواهی شده را در شهرستان تویسرکان ایجاد کرده که یک پروژه مهم ملی محسوب می شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان همچنین به ایجاد روستا بازار در سطح شهر همدان برای عرضه محصولات کشاورزی در آینده ای نزدیک و زنجیره فرآوری محصولات کشاورزی از جمله گشنیز به عنوان پروژه های در دست اقدام سازمان اشاره کرد.

کد خبر: ۶۰٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha