۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
فقط ۱۲.۵ درصد از سد زاینده‌رود آب دارد/ بررسی تامین آب کشت پاییزه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

فقط ۱۲.۵ درصد از سد زاینده‌رود آب دارد/ بررسی تامین آب کشت پاییزه

اصفهان_ ساسانی، معاون حفاظت بهره برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: فقط ۱۲.۵ درصد از سد زاینده رود آب دارد و می‌توان گفت در زمینه تامین آب شرایط بحرانی را پیش رو داریم.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲.۵ درصد از حجم زاینده‌رود پر است، اظهار داشت: این در حالی است که حجم واقعی سد زاینده رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود وجود دارد، ابراز داشت: ورودی امروز سد زاینده رود ۱۲۵ مترمکعب بر ثانیه و خروجی ۱۳.۵ متر مکعب بوده است.

بارش ۳۲۱ میلیمتر باران و برف در شاخه زاینده رود
معاون حفاظت بهره برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه میزان بارش‌ باران وبرف از ابتدای سال آبی و همان مهر ماه تاکنون در سرشاخه‌های زاینده رود ۳۲۱ میلی متر گزارش شده است، اضافه کرد: از این میزان بارش ۹۰ درصد باران و مابقی برف بوده است.

وی میزان بارش در سرشاخه‌های زاینده رود در مدت مشابه سال گذشته را ۲۷۸ میلی متر اعلام کرد و ادامه داد: این میزان بارش در بلند مدت نیز ۳۶۱ میلی متر برآورد شده است.

افزایش ۱۲ درصدی بارش نسبت به سال گذشته
ساسانی با بیان اینکه میزان بارش سال آبی امسال تاکنون نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۱۱ درصد کاهش را داشته است، اضافه کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که این میزان بارش به افزایش حجم زاینده رود کمک قابل توجهی نداشته است.

وی در خصوص تامین آب کشت پاییزه برای کشاورزان اصفهان نیز اضافه کرد: این موضوع در جلسه سازگاری با کم آبی با حضور همه ذی نفعان این موضوع مطرح خواهد شد و هر پیشنهادی که در این جلسه مطرح شود به وزارت نیرو ارائه خواهد شد تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

کد خبر: ۶۰٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مبین IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      0 0
      عالی
    • مبین IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      0 0
      عالی