۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
فروش اوراق سلف نفتی به مردم، راه جبران کسری بودجه!
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

فروش اوراق سلف نفتی به مردم، راه جبران کسری بودجه!

حجت الاسلام موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: دولت برای تامین کسری بودجه بر فروش سلف نفتی به مردم تکیه کرده است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به جلساتی که نمایندگان مجلس با معاونین نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کردند، گفت: متاسفانه با توجه به ذیق وقت، نتوانستیم در این جلسه به آن چه مد نظر داشتیم، دست یابیم.

وی با اشاره به بودجه سال آینده و میزان نفتی که دولت برای فروش در نظر گرفته است، عنوان کرد: به نظر می رسد دولت روش های مختلفی برای تامین این میزان از نفت در نظر گرفته است ولی باید به دولت یادآوری کنیم، موضوع فروش سلفی نفت به مردم را کنار بگذارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تصریح بر ضرورت استفاده از اقتصاد مقامتی برای افزایش صادرات غیر نفتی و کاهش فروش نفت، اظهار کرد: فروش نفت تنها برای مصارف عمرانی کشور می تواند استفاده شود اما متاسفانه این اصل مهم در بودجه سال آینده که توسط دولت نوشته شده است، دیده نشده است.

وی با انتقاد از دولت برای اصرار به فروش نفت سلفی به مردم بیان کرد: همه کارشناسان تاکید دارند این کار بخصوص در سال پایانی دولت اشتباه است زیرا سال آینده وقتی دولت جدید روی کار می آید، دچار کمبود اعتبار می شود و بدهی های زیادی روی دست دولت باقی می ماند.

حجت الاسلام موسوی در خصوص راه های کسب درآمد در بودجه سال آینده گفت: یکی از راه هایی که می توان در بودجه سال آینده روی آن حساب کرد، اخذ مالیات است اما متاسفانه در این زمینه نیز به مسئله درآمد مردم برای دریافت مالیات بی توجهی شده است در حالی که افراد متمولی که عموما فرار مالیاتی دارند، مالیات پرداخت نمی کنند اما مردم عادی همیشه مالیات خود را پرداخت می کنند و این به طور قطع سبب نارضایتی می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تمرکز دولت برای دست یابی به اهداف تعیین شده در فروش بیش از دو میلیون بشکه ای نفت بر فروش اوراق سلف نفتی متمرکز شده است، گفت: دولت برای تامین کسری بودجه بر فروش سلف نفتی به مردم تکیه کرده است که کار غلطی است.

کد خبر: ۶۰٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha