۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
آثار و تبعات توقف یا ابطال واگذاری‌ها به بخش خصوصی
در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بررسی می‌شود

آثار و تبعات توقف یا ابطال واگذاری‌ها به بخش خصوصی

صدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی امروز برگزار و آثار توقف روند واگذاری شرکت‌های خصوصی شده و ابطال قراردادهای واگذاری سازمان خصوصی‌سازی بررسی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، صدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی امروز برگزار و علاوه بر پیگیری مصوبات گذشته این شورا، نحوه و آثار توقف روند واگذاری شرکت‌های خصوصی شده و ابطال قراردادهای واگذاری سازمان خصوصی‌سازی بررسی می‌شود.

طبق اعلام دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اخیراً شاهد تعلیق یا لغو واگذاری برخی شرکت‌های واگذارشده توسط دادستانی‌ها و برخی مراجع قضایی هستیم که حتی اگر به دلایلی نظیر سنجش اهلیت، صلاحیت و قیمت‌گذاری صورت گرفته باشد، اما اولاً نحوه ورود مراجع قضایی برای رسیدگی به موضوع قابل‌تأمل است، ثانیه این تصمیمات پیامدهای نامطلوبی بر اقتصاد و محیط کسب‌وکار گذاشته است  که نیازمند بررسی است.

به همین منظور، نحوه رسیدگی به پرونده واگذاری‌های صورت گرفته و آثار و تبعات توقف روند یا ابطال واگذاری‌ها دومحوری هستند که مطابق با دستور جلسه صدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

صورت‌جلسات کمیته اصلاح سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، نامه وزیر امور اقتصاد و دارایی خطاب به ریاست قوه قضاییه، فرجام عقب‌نشینی در خصوصی‌سازی، علی سرزعیم، مهر ۹۹، مرور اجمالی بر حکمرانی خصوصی‌سازی در ایران، اندیشنده حکمرانی شریف، زمستان ۹۸ و مجموعه گزارش های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مورد خصوصی سازی مهم‌ترین مستنداتی هستند که در نشست امروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۶۰٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha