۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
مطالعات بندر سبز گلستان در حال انجام است/ اعلام نتایج تا ماه آینده
کارشناس سواحل اداره کل بنادر گلستان:

مطالعات بندر سبز گلستان در حال انجام است/ اعلام نتایج تا ماه آینده

گمیشان- حسینیان، کارشناس سواحل و بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی گلستان گفت: مطالعات بندر سبز در سواحل گمیشان در حال انجام است و به زودی نتایج مطالعات از سوی سازمان بنادر اعلام می‌شود.

غلامرضا حسینیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به واسطه پسروی‌ها و نوسانات آب خزر، بندر گز و بندر ترکمن از حیث انتفاع خارج شده‌اند و با هزینه زیاد می‌توانند فقط در بخش گردشگری فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه امکان استفاده از این دو بندر در بخش تجاری وجود ندارد به دلایل این موضوع هم اشاره کرد و توضیح داد: مدخل خلیج گرگان به دریا بسته شده و عمق آن به کمتر از ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر رسیده است.

کارشناس سواحل و بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی گلستان افزود: این شرایط هیچ کشتی تجاری نمی‌تواند وارد خلیج گرگان شود مگر لایروبی انجام شود.

وی یادآور شد: بندر گز در گذشته مسافری و بندر ترکمن تجاری و چند منظوره بوده و با توجه به اینکه نسل کشتی‌ها به روز شده و کشتی‌های فعال در دریای خزر هزار تنی است؛ بندر ترکمن از حیث تجاری خارج شده است.

حسینیان با بیان اینکه بندر ترکمن به عنوان بندر گردشگری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اضافه کرد: انجام مطالعات گردشگری بندرترکمن در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد و عملیات اجرایی بندر خواجه نفس در حال انجام است.

به گفته وی همچنین مطالعات بندر سبز گلستان در سواحل گمیشان در حال انجام است و تا اواسط ماه آینده نتایج آن اعلام می‌شود.

کد خبر: ۶۰٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha