۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
عراقیها در اهواز خانه نخریده اند؛ ایرانیها برایشان خریده‌اند!
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با بازار:

عراقیها در اهواز خانه نخریده اند؛ ایرانیها برایشان خریده‌اند!

خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه خرید و فروش مسکن به خارجی ها بر اساس قانون ممنوع است گفت: ظاهرا برخی از ایرانی های مرتبط با عراقی ها اقدام به خرید مسکن در اهواز کرده اند.

بازار، گروه راه و مسکن: محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حالی از هجوم غیر ایرانی ها برای خرید مسکن در اهواز خبر داده و گفته است که این اقدام منجر به گران شدن ملک در اهواز شده است اما زنگنه رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز می گوید: این اظهارات شاید برای این اساس است که مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی در اهواز مسکن دارند و می خواهند مسکن گران شود؟ با قاطعیت اعلام می کنم که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است و از ۳ هزار عضو مشاور املاک یک مورد هم چنین گزارشی دریافت نشده است. بنده با رئیس اتحادیه املاک آبادان و خرمشهر که جزء مناطق آزاد هستند صحبت کرده ام اما آنها نیز با قاطعیت اعلام کرده اند که چنین موردی به هیچ وجه ندیده اند.  این اظهارات از سوی مقامات مسئول مشخص نمی کند که آیا این اتفاق در حال رخ دادن است یا خیر؟ چرا که بر اساس قانون مصوب در سال ۱۳۲۳ خرید و فروش مسکن به اتباع خارجی ممنوع است و همانطور که رئیس اتحادیه املاک اهواز گفته است خرید و فروش مسکن نیازمند استعلام چهارگانه از دفاتر ثبت اسناد، شهرداریها و دارایی است.  

آیا خرید مسکن توسط غیر ایرانی ها صحت دارد؟
اما مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که آیا خرید مسکن توسط غیر ایرانی ها صحت دارد؟ گفت: بنده از اتحادیه املاک اهواز این موضوع را جویا شدم و آنها با قاطعیت اعلام کردند که چنین موضوعی در بنگاههای مسکن اتفاق نیافتاده است.  


شاید برخی از ایرانی های مرتبط با شهروندان عراقی که سرمایه خوبی هم دارند یک تعدادی مسکن خرید کرده اند اما این واحدهای مسکونی قطعا و بدون شک به نام ایرانی ها به ثبت رسیده است

وی افزود: البته شاید برخی از ایرانی های مرتبط با شهروندان عراقی که سرمایه خوبی هم دارند یک تعدادی مسکن خرید کرده اند اما این واحدهای مسکونی قطعا و بدون شک به نام ایرانی ها به ثبت رسیده است.  

بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۲۳ خرید و فروش مسکن توسط خارجی ها ممنوع است بنابراین اینکه برخی از شهروندان عراقی مسکن خریده باشند اما به نام اقوام خود کرده اند شاید وجود داشته باشد

وی تاکید کرد: بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۲۳ خرید و فروش مسکن توسط خارجی ها ممنوع است بنابراین اینکه برخی از شهروندان عراقی مسکن خریده باشند اما به نام اقوام خود کرده اند شاید وجود داشته باشد.

زنگنه رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز در گفتگو با خبرنگار بازار گفته بود که با قاطعیت اعلام می کنم که رصد اطلاعاتی ما به خوبی نشان می دهد که حتی یک مورد در این خصوص که خارجی ها اقدام به خرید ملک در اهواز کرده باشند وجود ندارد.  

وی گفته بود که اگر هم بر فرض مثال چنین اتفاقی هم رخ داده باشد باید دفاتر ثبت اسناد پاسخگو باشند. با قاطعیت می گویم که یک مورد هم خرید و فروش مسکن در بنگاه های املاک برای خارجی ها و غیر ایرانی ها صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با اشاره به اینکه در اعلام متوسط قیمت مسکن باید قیمت کف و سقف را نیز در نظر بگیرند پس متوسط ۲۳ میلیون تومان برای اهواز را به هیچ وجه قبول نداریم افزود: این اظهارات جزء این که موجب لجام گسیختگی قیمت ها و بازار مسکن می شود حاصلی نخواهد داشت و شک نکنید که قیمت ها را افزایش خواهد داد.

کد خبر: ۶۰٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha