۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
نقش کمرنگ سرمایه فیزیکی در عصر اقتصاد دیجیتال
معاون وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد:

نقش کمرنگ سرمایه فیزیکی در عصر اقتصاد دیجیتال

یزد- معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی کشور بر نقش کمرنگ سرمایه فیزیکی در عصر اقتصاد دیجیتال تأکید کرد و گفت: اقتصاد دیجیتال مبتنی بر انقلاب صنعتی چهارم است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، محمدعلی دهقان دهنوی در هجدهمین همایش ملی حسابداری ایران که به صورت مجازی در دانشگاه یزد برگزار شد، اقتصاد دیجیتال را مبتنی بر انقلاب صنعتی چهارم دانست و گفت: بسیاری از تحلیل‌های اقتصادی در حوزه تولید، تمرکز قابل توجهی بر مفهوم سرمایه دارد ولی در اقتصاد دیجیتال، سرمایه و به خصوص نوع فیزیکی آن، کمرنگ می‌شود که این موضوع می‌تواند تحلیل‌های اقتصادی را متحول سازد و نوع نگاه ما را به اهمیت عوامل تولید تغییر دهد.

وی افزود: در انقلاب صنعتی چهارم دانش، خلاقیت و نوآوری در فرآیندهای تولید ارزش اساسی دارد و به ما نشان می‌دهد در چه مسیری برای آمادگی در انقلاب صنعتی چهارم باید سرمایه‌گذاری کرد.

انتظار شفافیت در عصر اقتصاد دیجیتال
معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کل کشور نیز اظهار کرد: ورود به انقلاب صنعتی چهارم انتظاراتی برای ذینفعان حول محور شفافیت و ارائه خدمات جدید در حوزه‌های مالی و محاسباتی به وجود آورده است.

کیومرث داوودی افزود: در انقلاب صنعتی چهارم از هوش مصنوعی، نانوکوانتوم‌ها، پردازش‌های کوانتومی و نانو تکنولوژی‌ها برای ارائه گزارش‌ها و خدمات مالی به ذینفعان استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: استفاده از این ابزارها برای انطباق بر اصول روش‌های حسابداری و حسابرسی، مشروط به آگاهی و تسلط حسابداران، حسابرسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بر اصول و روش‌های حسابداری و حسابرسی به صورت خاص و در بخش دولتی نیز تسلط بر قوانین و مقررات است.

کد خبر: ۶۰٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha