۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات در دانشگاه یزد
استاد دانشگاه یزد خبر داد:

ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات در دانشگاه یزد

یزد- استاد دانشکده مکانیک دانشگاه یزد از موفقیت یک شرکت فناوری در این دانشگاه در زمینه ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه یزد، منصور رفیعیان، استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد نگهداری و تعمیرات در صنایع را یک امر مهم و حیاتی بیان کرد و گفت: یکی از تکنیک‌های موفق در نگهداری و تعمیر دستگاه‌ها، آنالیز ارتعاشات است که برای کمک گرفتن از این تکنیک نیاز به دستگاهی به نام آنالایزر ارتعاشات بوده که دانشگاه یزد موفق به ساخت آن شده است.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد در خصوص توانایی‌های دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکاناله، گفت: نمایش‌های دامنه، زاویه فاز، شکل موج، منحنی پوش ارتعاشات، منحنی اربیت و منحنی آبشاری، طیف فرکانسی و بالانس دینامیکی تک صفحه‌ای و دوصفحه‌ای از قابلیت‌های این دستگاه است.

رفیعیان با اشاره به اینکه این دستگاه قدرت تشخیص عیوب مکانیکی را دارد، اذعان داشت: تاکنون دسترسی اغلب صنایع به این دستگاه دشوار بوده و با اینکه نمونه‌های خارجی این دستگاه تولید شده است اما دلایلی نظیر بالا بودن بیش از حد قیمت آن و مسائلی نظیر تحریم‌ها و عدم دسترسی به خدمات پس از فروش، استان را به ساخت این دستگاه واداشت.

وی بیان داشت: در ساخت این دستگاه «حمید سعیدی» و «علی مفتخرزاده» از اعضای هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه یزد و «مصطفی رضایی» از دانش‌آموختگان این دانشکده همکاری داشته‌اند. 

این استاد از دیگر دستگاه‌های ساخته شده توسط شرکت فناور سازنده این دستگاه که در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد واقع است به سکوی بالانس روتور(بالانس کارگاهی)، تست ارتعاشی دسته موتور VTM۲۰۰ و فن سانتریفیوژ تسمه‌ای ۶۰هزار متر مکعب بر ساعت اشاره کرد و افزود: در این شرکت محصولات آموزشی نظیر ارتعاشات ماشین‌های صنعتی، سیستم اندازه‌گیری، بالانس ماشین‌های صنعتی و همراستاسازی ماشین‌های صنعتی نیز به چاپ رسیده و مورد استقبال کاربران قرارگرفته است.

کد خبر: ۶۰٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha