۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
بررسی بودجه ۱۴۰۰ با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تشریح کرد

بررسی بودجه ۱۴۰۰ با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: جلسه امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: جلسه امروز با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، کارشناسان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: نوبخت در این نشست توضیحاتی درباره ساختار کلی بودجه از نظر درآمدها و هزینه ها، منابع و مصارف، منابع نفتی، میزان افزایش حقوق‌ها، میزان فروش اوراق و ... ارائه کرد و در ادامه نمایندگان انتقادات و سوالات خود را درباره میزان کسری بودجه، تعیین منابع غیر قابل دسترس و ... بیان کردند.

مفتح با اشاره به اینکه در بخش دوم جلسه ۹ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات برای حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ انتخاب شدند، بیان کرد: آقایان حمیدرضا حاجی‌بابایی،  سیدشمس الدین حسینی،  عبدالرضا مصری،  محمدرضا دشتی اردکانی،  سیدمهدی فرشادان،  حسین گودرزوند چگینی،  رحیم زارع،  الیاس نادران و مجتبی رضاخواه نمایندگانی بودند که برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه انتخاب شدند، براین اساس با انتخاب ۳ نفر از دیگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس به زودی کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ کل کشور موظف است، بعد از گذشت ۱۵ روز از تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی و تدوین گزارش کمیسیون‌های تخصصی جلسات خود را برگزار کند و ظرف مدت ۲ هفته که تا چهار هفته هم قابل تمدید است، گزارش نهایی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به صحن علنی ارائه کند.

کد خبر: ۶۰٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha