۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
سالانه بیش از ۲ هزار تن قارچ خوراکی در بستان‌آباد تولید می‌شود
مدیر ­جهادکشاورزی شهرستان بستان‌آباد:

سالانه بیش از ۲ هزار تن قارچ خوراکی در بستان‌آباد تولید می‌شود

تبریز- مدیر جهادکشاورزی بستان‌آباد از تولید سالانه بیش از دو هزار تن قارچ خوراکی در ۶۴ واحد تولیدی صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی شهرستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، عزیز نوروزی روز یک شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این میزان تولید رتبه نخست را در آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از نیمی از این عملکرد به واحدهای خانگی تخصیص دارد.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی خاص شهرستان بستان آباد در کنار آموزش های ترویجی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، این منطقه را برای تولید قارچ خوراکی مساعد کرده است، افزود: نوع قارچ خوراکی تولیدی در این شهرستان از نوع دگمه ای بوده که در مقایسه با سایر ارقام، بازارپسندی بالا دارد و خوش خوراک تر می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: وجود ۴۰ واحد تولیدی  قارچ خانگی در این شهرستان با مرکزیت روستای «آلانق» باعث تشکیل شرکت تعاونی تولید کنندگان قارچ شده که توانسته است با احداث واحدهای خانگی در اقتصاد خانوار و اشتغال زنان روستایی کمک کند.

نوروزی افزود: مساحت کل واحدهای تولید قارچ شهرستان بستان آباد حدود یک هکتار است که اشتغال مستقیم و غیر مستقیم آن به حدود ۲ هزار نفر می رسد و مدیریت شهرستان جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بر توسعه واحدهای تولید قارچ همچنان پافشاری می کند.

وی با اشاره به مسایل و مشکلات تولید کنندگان قارچ خوراکی از جمله نبود کارخانه های تولید کمپوست و فرآوری قارچ در سطح شهرستان و نوسانات قیمت بازار از قبیل افزایش قیمت نهاده های اولیه و هزینه های حمل، ابراز امیدواری کرد حل این معضل موجب افزایش تولید و اشتغال در این شهرستان را فراهم کند.

کد خبر: ۶۰٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha