۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
پیشرفت یک دهه حفاظت از جان سرنشینان
خودروسازان به دنبال ایمنی بیشتر هستند

پیشرفت یک دهه حفاظت از جان سرنشینان

در یک گزارش کامل که از سوی نشریه معتبر حمل و نقل ایالات متحده منتشر شده، اغلب سرنشینان عقب به دلیل عدم بستن کمربند در خودروها مانند اس‌یووی‌ها(شاسی بلندها) و پیکاپ‌ها در زمان برخورد از جلو سرنشین ردیف دوم به شتاب محسوسی به سقف خودرو برخورد کرده و میزان جراحت را تا حدود ۳۵ درصد افزایش می‌دهد.

بازار؛ گروه خودرو: یک تحقیق کامل و جامع از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ایالات متحده IIHS نشان می‌دهد که بستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان می‌تواند تا ۸۲ درصد ایمنی آن‌ها را تضمین کند. در یک گزارش کامل که از سوی نشریه معتبر حمل و نقل ایالات متحده منتشر شده، اغلب سرنشینان عقب به دلیل عدم بستن کمربند در خودروها مانند اس‌یووی‌ها(شاسی بلندها) و پیکاپ‌ها در زمان برخورد از جلو سرنشین ردیف دوم به شتاب محسوسی به سقف خودرو برخورد کرده و میزان جراحت را تا حدود ۳۵ درصد افزایش می‌دهد.

در این باره موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ایالات متحده IIHS ویدیو کوتاهی را در پیج اینستاگرامی خود منتشر کرده که این ویدیو چگونگی عدم بستن کمربند ایمنی سرنشین عقب و برخورد آن با فضای بالای سری یعنی سقف را نشان می‌دهد.

همچنین در یک گزارش کامل از سوی یوروانکپ آمده است که خودروهای دارای سقف پانورامیک به دلیل منعطف بودن سقف و همچنین در عین حال شکسته شدن شیشه در صورت عدم بستن کمربند ایمنی می‌تواند میزان جراحت سر و گردن سرنشینان عقب را تا حدود ۳۷درصد و در بسیاری از موارد بسته به نوع زاویه نیرو و تنش وارد به ۴۱درصد افزایش می‌دهد. در این راستا گزارش کامل سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی ایالت متحده NHTSA نشان داده است که نصب سیستم‌های فوق هوشمند الکتریکی چون سیستم کمکی رانندگی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، شناسایی عابرپیاده و سیستم نقاط کور و حفظ خودرو بین خطوط و... حدود ۱۷ درصد ضریب خطای راننده را کاهش و این امر منجربه شده تا ایمنی بالاتری برای سرنشینان داخل کابین فراهم شود.

کد خبر: ۶۰٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha