۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کاهش ۴۰ درصدی خرید آجیل در اصفهان/ قیمت‌ها ۵۰ درصد افزایش یافت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

کاهش ۴۰ درصدی خرید آجیل در اصفهان/ قیمت‌ها ۵۰ درصد افزایش یافت

اصفهان- حمصیان، دبیر اتحادیه خوار و بار و آجیل فروش اصفهان گفت: خرید آجیل و خشکبار در اصفهان به میزان ۴۰ درصد طی ۱۰ ماه اخیر کاهش داشته است.

علیرضا حمصیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فروشندگان آجیل و خشکبار در بحران شیوع کرونا و تعطیلی اصناف متضرر شدند، اظهار داشت: باید توجه داشت که بسیاری از این اصناف اجاره‌ای هستند و در تامین هزینه‌های خود مانده‌اند.

وی افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که در اصفهان طی ۱۰ ماه گذشته و به ویژه شب یلدا با کاهش ۴۰ درصدی خرید آجیل و خشکبار رو به رو بوده‌ایم که بخشی از آن به کاهش قدرت خرید مردم و بخشی نیز به بحران کرونا و کم شدن دورهمی‌های خانوادگی بر می‌گردد.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت آجیل در اصفهان
دبیر اتحادیه خوار و بار و آجیل فروش اصفهان همچنین به افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت برخی از آجیل و خشکبار در اصفهان از شب یلدای سال گذشته تا شب یلدای امسال خبر داد و گفت: این افزایش قیمت را بیشتر در محصولات صادراتی به ویژه بادام، پسته و کشمش شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه تامین آجیل در استان اصفهان با مشکلی رو به رو نیستیم، ابراز داشت: باید توجه داشت که برخی از آجیل از شب عید و یا سال گذشته نیز هنوز در بازار موجود است و مشکلی در این زمینه نداریم.

حمصیان در خصوص نحوه تعیین قیمت آجیل و خشکبار در اصفهان اضافه کرد: از هر محصول در بازار انواع مختلفی وجود دارد و تنها می‌توان قیمت کف و سقف را به صورت رسمی اعلام کرد چرا که با کوچکترین تغییر حتی در سایز قیمت آجیل بر اساس نظر کارشناسی فرق می‌کند.

کشت عمده بادام در اصفهان
وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان تنها بادام به صورت عمده کشت، برداشت و به فروش می‌رسد، اضافه کرد: برگ هلو، برگ زردآلو وکشمکش نیز داریم اما مقدار آن زیاد نیست.

دبیر اتحادیه خوار و بار و آجیل فروش اصفهان با اشاره به فعالیت ۲۰۰ واحد صنفی فروش آجیل در اصفهان ابراز داشت: خوشبختانه در سال جاری تاکنون هیچ یک از این واحدهای صنفی اقدام به تعطیلی نکرده‌اند اما شرایط به این صورت ادامه یابد این واحدها با مشکل جدی رو به رو خواهند شد.

کد خبر: ۶۰٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha