۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
پایان مونتاژ و نصب فندرهای اسکله ۵ و ۶ بندر شهید باهنربا تکیه بر توان داخلی
مدیر اداره بنادر و دریا نوردی شهید باهنر خبر داد:

پایان مونتاژ و نصب فندرهای اسکله ۵ و ۶ بندر شهید باهنربا تکیه بر توان داخلی

بندرعباس- محمد حسینی تختی، مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر از پایان عملیات مونتاژ و نصب ۱۳ عدد فندر(ضربه گیر) در اسکله ۵و۶ بندر شهید باهنرخبرداد و گفت: بهره گیری از توان و دانش متخصصان داخلی را می توان مهمترین ویژگی اجرای این پروژه قلمداد کرد .

حمیدرضا محمد حسینی تختی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره اجرای پروژه تعویض ، منتاژو نصب ۱۳ عددی  فندر در اسکله های ۵ و ۶ بندر شهید باهنر اظهارداشت : اقداماتی شامل براکت ها، پکیج ساپورت،سلول و فرانتال(سازه ای که ضربه گیر روی آن نصب می شود) فرایندی بود که پس از اتمام عملیات منتاژ با موفقیت در اسکله ۵و۶ جانمایی وبه انجام درآمد .

وی با تاکید بر سیاستهای جدید سازمان مبنی بر ارتقاء ظرفیت این بندرو اینکه امکان  فعالیت و پهلوگیری کشتی های Ro \Ro passenger و کشتی های cruise با سهولت و ایمنی بیشتری  بیش از گذشته فراهم شود اظهارداشت: با انجام این پروژه علاوه بر موارد یاد شده امکان پهلوگیری کشتی های ۲۵۰۰۰ Gt و انجام عملیات تخلیه و بارگیری انواع وسایل نقلیه  سنگین از کشتی به روی اسکله با ایمنی و سهولت  بیشتری انجام می گیرد .

مدیر اداره بنادر و دریا نوردی شهید باهنر مهمترین ویژگی این پروژه را بهره گیری  و  تکیه بر توان داخلی  وهدف از اجرای آن را افزایش ضریب ایمنی بندر در عملیات پهلوگیری و جدا سازی شناورهای فلزی و سنتی عنوان کرد .

به گفته محمد حسینی تختی تمام فندرها از نوع سلولی suc۱۰۰۰ بوده  که در حال حاضر پرکاربردترین نوع ضربه گیر در کلیه بنادر دنیا محسوب می شوند .

به گزارش بازار، فندر نوعی ضربه گیرهستند  که در محل تماس شناورها با اسکله نصب شده تا در هنگام پهلوگیری و جداسازی آسیبی متوجه شناور و اسکله نگردد.

کد خبر: ۶۰٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha