۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
پیمانکاران بومی قزوین برای اجرای طرح‌های عمرانی در اولویت قرار دارند
معاون عمرانی استاندار قزوین:

پیمانکاران بومی قزوین برای اجرای طرح‌های عمرانی در اولویت قرار دارند

قزوین-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در راستای حمایت از بخش خصوصی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی، پیمانکاران و مشاوران بومی استان در اولویت اجرای طرح‌های عمرانی قرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در جلسه کمیته بررسی وضعیت پیمانکاران پروژه هزار و ۲۰۰ واحدی مسکن ملی استان، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در استان شروع شده و از این تعداد ۸۰۰ واحد به دو پیمانکار واگذار شده است و واگذاری ۴۰۰ واحد نیز بعد از بررسی صلاحیت پیمانکار انجام خواهد شد.

فرخزاد اضافه کرد: تسهیل در فرآیند ساخت مسکن ملی توسط انبوه‌سازان بومی در دستور کار است تا بتوانیم از ظرفیت مهندسان بومی استفاده کنیم.

وی خواستار تعیین تکلیف وضعیت پیمانکاران طرح مسکن ملی شد و افزود: ضروری است ظرف مدت ۲ هفته وضعیت شرکت‌ها استعلام شود و اولویت واگذاری به شرکت‌های بومی مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به بحث نظارت‌ها و کیفی سازی ساخت‌وسازها تصریح کرد: در اجرای یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در ازای هر ۲ هزار مترمربع یک نفر مهندس ناظر درگرفته شود تا کار از کیفیت و استحکام‌بخشی لازم برخوردار باشد.

فرخزاد تاکید کرد: همچنین در اجرای پروژه‌های عمرانی استان، نظارت بر ساخت‌ و ساز مسکن به طور جدی انجام می‌شود و باید از ظرفیت مهندسان در این حوزه به نحو شایسته‌ای استفاده گردد.

 مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین نیز در این نشست با اشاره به برگزاری چند دوره مزایده برای پیمانکاران بومی، گفت: برخی شرکت‌ها به دلیل آماده نبودن صورت حساب مالی نتوانسته‌اند در مزایده شرکت کنند.

پیمان پیرمرادی افزود: متقاضیان برای ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بیش از چهار ماه است که آورده خود را تامین کرده‌اند و باید کارها با توجه افزایش قیمت مصالح تسریع یابد

کد خبر: ۶۰٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha