۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
۲۷ هکتار اراضی برای توسعه فرودگاه ساری تملک شد
مدیرکل فرودگاه های مازندران:

۲۷ هکتار اراضی برای توسعه فرودگاه ساری تملک شد

ساری- وطنخواه، مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: طی دو مرحله نسبت به تملک و خرید ۲۷ هکتار از اراضی برای نصب سامانه کمک ناوبری و توسعه فرودگاه شهدای ساری اقدام شده است.

سعداله وطنخواه در گفتگو با خبرنگار بازار، نصب و بهره برداری از سامانه کمک ناوبری آی ال اس را از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: این دستگاه به خلبان کمک می کند تا در شرایط ناپایدار جوی در فرودگاه فرود بیاید.

وی با عنوان اینکه نصب این دستگاه یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه به شمار می رفت، زیرا در برخی از مواقع سال با تاخیر و یا ابطال پروازها مواجه بودیم، افزود: با خرید و تحویل دستگاه عملیات نصب آن آغاز شد و درپی آن هستیم زمینه تکمیل و بهره برداری از آن را فراهم کنیم.

وطنخواه یادآور شد: یکی از الزامات دستگاه کمک ناوبری تامین عرصه و فضای مورد نیاز برای نصب بود که نسبت به تملک و خرید اراضی و مستحدثات حاشیه فرودگاه کردیم و در مرحله اول ۱۷ هکتار و نوبت دوم ۱۰ هکتار از اراضی حاشیه تملک و خریداری شد.

مدیرکل فرودگاه های مازندران ادامه داد: تملک این اراضی زمینه ساز توسعه فرودگاه را فراهم می کند و برای این بخش ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه و صرف شده است.

وی یادآور شد: انجام ۱۶ کیلومتر کابل کشی، چهار کیلومتر کابل دیتا، ۱.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط برق زمینه برای نصب سیستم کمک ناوبری مهیا شده است و امیدواریم ظرف دهه فجر بتوانیم نسبت به نصب و بهره برداری دستگاه اقدام کنیم.

سه فرودگاه در مازندران فعالیت دارد.

کد خبر: ۶۰٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha