۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
افتتاح دو طرح دانش بنیان و یک مرکز رشد دانشگاهی در اراک
در سفر یک روزه معاون رییس جمهور به اراک انجام شد؛

افتتاح دو طرح دانش بنیان و یک مرکز رشد دانشگاهی در اراک

اراک- معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر یک روزه به اراک دو طرح دانش بنیان و یک مرکز رشد دانشگاهی را در این شهر افتتاح و از هشت شرکت دانش بنیان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری ظهر شنبه و در قالب سفر یک روزه به استان مرکزی و شهر اراک در حالی که توسط علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اراک و سید علی آقازاده استاندار مرکزی همراهی می شد، از هشت  شرکت‌ دانش‌بنیان و فعالیت‌های جانبی آن‌ها بازدید کرد.

دانشگاه‌ها مبدا اقتصاد، دفاع، تکنولوژی و تغییرات  فرهنگ هستند
وی که با هدف افتتاح مرکز نوآوری معین دانشگاه اراک به این شهر سفر کرده بود، در آیین افتتاح این مرکز طی سخنانی مراکز نوآوری و رشد را کانون‌های تغییر و ترمیم جامعه دانست و گفت: دانشگاه‌ها مبدا اقتصاد، دفاع، تکنولوژی و تغییرات  فرهنگ هستند و تولید علم و فرهنگ از بطن دانشگاه برمی‌خیزد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: رشد مراکز علمی و فناوری و مراکز رشد سبب نزدیکی دانشگاه ها به جایگاه تاثیرگذار خود خواهد شد.

ستاری با بیان این که هزینه‌کرد کشور در حوزه آموزش کم نیست، گفت: کشوری موفق می‌شود که این هزینه‌ها را در پنج، ۱۰ و یا ۱۵ سال آینده اقتصادی کند، اگر این هزینه‌ها را در حوزه اقتصاد نمی‌بینیم و برگشت ندارد به طور حتم یک جای کار ایراد داردو

افتتاح دو شرکت دانش بنیان
بر اساس این گزارش، مرکز نوآوری معین دانشگاه اراک در چهار گروه شامل تکنولوژی موتور و گیربکس اتومات، نظام مهندسی ساختمان، تکنولوژی آب و اتوماسیون صنعتی فعالیت دارد.

افتتاح دو طرح دانش بنیان شامل نخستین چکش هیدرولیکی ساخت ایران و شیر ۴۲ اینچ دروازه‌ای انتقال نفت خام کوره، تولیدی شرکت مادرتخصصی ماشین سازی و گداختار از دیگر برنامه هایی بود، که با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور اجرا شد.

کد خبر: ۶۰٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha