۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
انجام ۶۰۰ طرح پژوهشی کاربردی برای رفع نیازهای صنایع کوچک و متوسط کشور
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی عنوان کرد

انجام ۶۰۰ طرح پژوهشی کاربردی برای رفع نیازهای صنایع کوچک و متوسط کشور

مصاحب، عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و فنآوری پیامی صادر کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، اصغر مصاحب در پیام تبریک خود به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و فنآوری که با عنوان پژوهش و فنآوری در خدمت جهش تولید نامگذاری شده است، افزود: پژوهش و فنآوری واژه‌های آشنای این روزها برای نیل به اهداف و طی نمودن مسیر توسعه و پیشرفت است. در دنیای امروز، افزایش آگاهی و دانایی هر جامعه‌ای، یکی از محورهای اصلی پیشرفت و تعالی آن جامعه به‌شمار می‌رود و منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید، فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی است.

در ادامه این پیام آمده است: در سرزمین عزیزمان ایران نیز همواره اعتبار بخشیدن به پژوهش و یافته‌های آن، پیامدهایی افتخارآمیز به همراه داشته است. توجه به پژوهش به‌عنوان موتور محرک پیشرفت و گسترش نتایج حاصل از پژوهش، خاصه در حوزه‌هایی چون اقتصاد، شکوفایی علمی، فنآوری و صنعتی را در جامعه دربر خواهد داشت و با تقویت پژوهش‌های کاربردی، زمینه‌های فراوانی را برای بسط نوآوری و فنآوری در کشور شاهد خواهیم بود. تجاری سازی علم و یافته‌های پژوهشی و توجه و حمایت از پژوهشگران و تعامل با مراکز پژوهشی، قطعاً کلید موفقیت کشور و عامل اصلی رفع نیازهای فنآوری و صنعتی جامعه می‌باشد.

مصاحب در بخش دیگر این پیام متذکر شده است: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود و با همکاری دانشگاه‌های سراسر کشور تا کنون اقدام به انجام ۶۰۰ طرح پژوهشی کاربردی و ۱۲۰۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی برای رفع نیازهای مطالعاتی و عملیاتی صنایع کوچک و متوسط کشور نموده است و انجام پژوهش‌های تقاضا محور و تجاری سازی آن‌ها برای توسعه نوآوری و فنآوری در راستای جهش تولید، افزایش رقابت پذیری و ارتقاء توان اقتصاد ملی را سرلوحه خدمات حمایتی خود قرار داده است.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان ضمن تبریک هفته پژوهش و فنآوری، مراتب حمایت و همراهی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را از پژوهشگران متخصص و نقش آفرینان عرصه فنآوری و نوآوری اعلام و اظهار امیدواری کرده است در سایه لطف خدای سبحان و توسعه و تقویت پژوهش، افتخار آفرینی‌های بیشتری را برای میهن عزیزمان شاهد باشیم.

هفته پژوهش و فنآوری در سال ۱۳۹۹ از ۲۲ لغایت ۲۷ آذر با عنوان پژوهش و فنآوری در خدمت جهش تولید نامگذاری شده است و بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فنآوری نیز از ۲۷ لغایت ۳۰ آذر به‌صورت مجازی در پورتال www.msrt-expo.ir برگزار خواهد شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۱ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۸۷ هزار و ۸۶۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۵۵۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر: ۶۰٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha