۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کارآفرینی برای زنان نسبت به مردان با سختی‌های بیشتری روبرو است
کارآفرین برتر جهان اسلام:

کارآفرینی برای زنان نسبت به مردان با سختی‌های بیشتری روبرو است

بوشهر - کارآفرین برتر جهان اسلام و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: کارآفرینی برای زنان نسبت به مردان با سختی‌های بیشتری روبرو است.

​به گزارش خبرنگار بازار، سیده فاطمه مقیمی ظهر شنبه در نشست مجازی «کارآفرینی زنان چرا و چگونه؟» با حضور دانشجویان دانشگاه پیام نور گناوه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان امروز اشتغال است که در بحث مربوط به درآمدزایی و تأثیرگذاری در بخش اشتغال در جامعه و مؤثر بودن در اقتصاد مطرح است.

کارآفرین برتر جهان اسلام افزود: امروزه دنیا به دنبال آن است که از استخدام شدن و بزرگ‌تر شدن بخش اجرایی و دولتی بودن جدا شود و به سمت و سویی برود که بتواند رهاوردی در مجموعه مربوط به درآمدزایی بخش خصوصی و کارآفرینی به عنوان ایجاد یک کسب و کار در شرایطی همراه با ایده نو و نوآور را داشته باشد پیش می‌رود.

وی بیان کرد: بحث کارآفرینی از دو واژه مربوط به خلاقیت و نوآوری نشأت گرفته و ایده‌ای را که به عنوان ایده اولیه در بحث مربوطه به کار می بریم باید جایگاهی ایجاد کند که تفاوت بین ایده ارائه شده و ایده‌های موجود در بازار باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با تعریفی از ایده کارآفرینی و شرایط آن گفت: ایده کارآفرینی باید ناب و متفاوت با ایده‌های موجود و توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی زنان بیان کرد: از آنجا که زنان سرمایه مالی کمتری در اختیار دارند درباره کارآفرینی زنان بحث می‌شود تا بانوان بتوانند با همین سرمایه اندک اشتغال و کاری را ایجاد و از محل آن درآمدی کسب کنند.

زنان سرمایه‌های کمتری دارند
کارآفرین برتر جهان اسلام گفت: دنیای امروز بحث کارآفرینی را به عنوان یک مقوله اصلی در نظر گرفته و بر این موضوع که زنان سرمایه‌های کمتری دارند نیز بحث‌های کارآفرینی آغاز به کار کرده است.

مقیمی یادآور شد: امروزه فضای کارآفرینی در دنیا به ویژه در بحث‌های خدماتی رشد زیادی کرده است بخصوص در شرایط شیوع کرونا که شرایط به سمت و سویی پیش رفته تا بسیاری از دورکاری ها و شرایط مربوط به مجموعه عملکرد از راه دور و بازارهای خرید و فروش اینترنتی شکل گرفته است و بر همین اساس بحث‌های کارآفرینی و دورکاری با هم عجین شده و شرایط نزدیک به هم را پیش برده است.

وی با اشاره به اهمیت «نوآوری» و «متفاوت بودن» از شرایط موجود و «خلاقیت» و «ارزش آفرینی» در کارآفرینی موفق ادامه داد: در این بحث فرصت بسیار مهم است که می‌تواند جایگاه ایجاد کند و تأثیرگذاری خود را در ایجاد کار جدید، خدمات جدید و تولید جدید ارائه دهد.

محدودیت‌های بیشتر زنان
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: در مورد زنان معمولاً اشتغال با مشکلات بیشتری نسبت به مردان همراه است و در نهایت منجر به موارد محدودتری برای بانوان می‌شود.

وی اضافه کرد: با کنار هم قرار دادن همه این عوامل گفته شده می‌توان به اهمیت و ارزشمندی کارآفرینی زنان و چگونگی شکل گیری کارآفرینی برای آنان پی برد و اگر ارزش گذاری در این زمینه باشد، دیده می‌شود که چگونه فرصت‌های اشتغال برای زنان باید بیشتر دیده شود و امکانات بیشتر بررسی و زمینه سازی آن چگونه باید شکل گیرد.

مقیمی خاطرنشان کرد: دو فاکتور مهم اعتماد به نفس شخصی در وجود هر شخص و عوامل محیطی اثر گذار نیز از موارد مهم برای اشتغال بانوان است.

وی گفت: زنان معمولاً چون از پایگاه تربیتی خانوادگی اعتماد به نفس به اندازه پسران به آنها داده نشده، از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند و نگرانی‌های بیشتر برای عدم موفقیت دارند و نگاه به این موضوع و اعتماد به نفس داده شده از خانواده به دختران و پسران متفاوت است.

کارآفرین برتر جهان اسلام اضافه کرد: زنان و دختران در جامعه باید با تشکیل یک تفکر و با تمرین کردن، اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و در صورت شکست خوردن، مجدداً بر اساس نقشه و هدف گذاری به کار خود ادامه داده و در زمانبندی مشخص کار را به هدف مطلوب برسانند.

از شکست نباید ترسید
وی با تاکید بر این نکته که از شکست نباید ترسید زیرا شکست می‌تواند شروع موفقیت بعدی باشد گفت: از طرف دیگر باید خود را به شرایطی که تاب آوری را بیشتر می‌کند نزدیک کنیم و اگر مشکل یا موضوعی پیش آمد از آن گذر کنیم که این گذر کردن با تصمیم گیری درست و کسب اطلاعات بیشتر و توانمند شدن شکل می‌گیرد.

وی گفت: یک سری مسائل زیرساخت‌های قانونی نیاز دارند پس اگر در توسعه کسب و کار برای یک کارآفرین در یک مجموعه کاری نیاز به رشد بیشتر است باید به سمت و سویی رفت که ما را برای نزدیک شدن به قوانین خوب آماده کند.

کارآفرین برتر جهان اسلام قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار یکی از مواردی است که می‌توان با آن خود را رشد و توسعه داد و اگر نیاز به تغییر برای تسهیل کنندگی قوانین است به عنوان پیشنهاد آن را به مراجع مربوطه تصمیم گیرنده ارائه داد و به سمتی پیش برویم که تسهیلات زیرساختی را ایجاد و توسعه کسب و کار را در آن شرایط پیش ببریم.

وی بیان کرد: تمام این موارد عوامل اولیه برای توسعه کسب و کار برای کارآفرینی به ویژه برای بانوان ما در جامعه‌ای است که حتماً می‌طلبد تا اعتماد به نفس، روحیه خوب، تغییرات را در خود ایجاد کرد و زمینه را ساختار ساختار سازی کرده، اعتماد سازی و آموزش و تطبیق با شرایط روز را در نظر گرفته و به سمت سوی تحقق رشد گام برداریم.

در پایان نشست مجازی «کارآفرینی زنان چرا و چگونه؟» که به همت دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد، کارآفرین برتر جهان اسلام و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

کد خبر: ۶۰٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha