۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
شکار کتابخوان ها در فضای مجازی؛ از تخفیف‌ها تا خلاصه کتاب‌ها!
نگاهی به پلتفرم‌های کتابخوانی؛ انتخاب با شماست!

شکار کتابخوان ها در فضای مجازی؛ از تخفیف‌ها تا خلاصه کتاب‌ها!

این روزها که اینترنت باعث شده بخش زیادی از زندگی ما به دنیای آنلاین وابسته باشد؛ کتاب‌های الکترونیک با قیمت پایین‌تر از نسخ چاپی انتخاب جذابی است که می‌تواند امکان مطالعه کتاب را در اختیار شما قرار دهد. اما سوال اینجاست: کدام پلتفرم گزینه بهتری برای مطالعه الکترونیکی است؟

مژده باقری؛ بازار: این روزها که موبایل به جزو لاینفکی از زندگی روزمره تبدیل شده بسیاری از افراد دنبال استفاده بهینه از آن هستند. زمان‌هایی که در رفت و آمد به سرکار می‌گذرد، اوقات فراغت و بسیاری از این دست زمان‌ها به انتخاب افراد با انوع سرگرمی‌های موبایلی پر می‌شود. بسیاری بازی را ترجیح می‌دهند؛ عده‌ای شنیدن انواع پادکست را انتخاب می‌کنند و تعدادی از افراد نیز گزینه انتخابی خود را بر مبنای انواع کتاب می‌گذارند.
این روزها تعداد اپلیکیشن‌هایی که کتاب را به شکل نسخه الکترونیک ارائه می‌دهند بالاست و شما گزینه‌های زیادی دارید که در میان ‌آنها یکی را انتخاب کنید.

شاید یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌ها قیمت پایین آنها باشد. به طبع کتاب‌خوان ها نیز در این شریط اقتصادی ترجیح می‌دهند سراغ این نوع پلتفرم‌ها بروند. اما سوالی که دارند شاید در این است؛ کدام پلتفرم گزینه بهتری است؟

طاقچه و یک کتابخانه همگانی پر و پیمان!
طاقچه با نام اولیه کتاب من وارد بازار شد؛ اما در ادامه با تغییر نام سعی کرد به طور جدیتری وارد میدان رقابت شود. کاربران از همان ابتدا روی خوشی به این پلتفرم نشان داند و  سال ۹۳ بود که توانست به عنوان یکی از اپلیکیشن های برتر در جشنواره ی رسانه های دیجیتال انتخاب شود.

این پلتفرم می‌تواند یکی از آرشیوهای پر و پیمان کتاب دیجیتال کتابخوان‌ها باشد. این اپلیکیشن ضمن ارائه برخی کتاب‌ها به صورت رایگان به کاربران؛  با قابلیتی به نام کتابخانه همگانی یا همان طافچه بی نهایت و در قابل دریافت مبلغی بسیار کم به صورت ۱ تا ۳ ماهه در کتابخانه همگانی خود را به روی کاربران باز می‌کند تا ضمن گشت و گذار در دنیایی پر از کتاب؛ کتاب‌هایی که دوست دارند را به صورت امانت در اختیار داشته باشند. این کتاب‌ها تا زمان تمام شدن مدت زمان اشتراک کتابخانه در دسترس کاربر است و کاربر می‌تواند با کمترین مبلغ پرداختی به دنیایی از کتابهای محبوبش دسترسی داشته و مطالعه کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این پلتفرم شبکه اجتماعی است که در این پلتفرم وجود دارد. کاربران در این قسمت می‌توانند تجربیان خود را از کتاب‌ها نوشته و به اشتراک بگذارند. طاقچه در زمان‌های متفاوت با تخفیفاتی مختلف سعی دارد کاربران را به خرید بیشتر کتاب تشویق کند و از طرفی درددنیای رقابت عرصه را خالی نگذارد.

فیدیبو و هدایا!
فیدیبو سال ۹۲ استارت کار خود را زده و تا امروز با هشتگ بیشتر بخوانیم ضمن همکاری با  انتشارات متفاوت، در تمام زمینه‌های موضوعی حرفی برای گفتن داشته باشد.

پنج بخش پروفایل، جستجو، دسته بندی، فروشگاه و کتابخانه محیط فیدیبو را شکل می‌دهند و در کنار نسخه الکترونیک و pdf می‌توانید به انواع کتاب‌های صوتی نیز دسترسی پیدا کنید. فیدیبو بخشی از کتاب‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است. یکی از مزیت‌هایی که زیر مجموعه دیجی‌کالا بودن برای این پلتفرم و کاربرانش داشته در برخی اوقات کتاب‌های هدیه ای است که به کاربران دیجی کالا اهدا می‌شود.  

فیدیبو با چند ویژگی مثل وجود حالت شب برای مطالعه در تاریکی؛ تغییر اندازه و فونت متن کتاب؛ اجازه ی ورود هم زمان سه دستگاه به یک حساب کاربری؛ قفسه بندی و شخصی سازی کتاب ها توانسته مزیت‌های خوبی در پلتفرم خود رقم بزند.

اگر همزمان کاربر دیجی کالا هستید؛ حتما برایتان اتفاق افتاده که یکی دو نسخه کتاب رایگان از دیجی کالا هدیه بگیرید. اگر از قابلیت هدیه به دوستان و آشنایان فیدیبو(در این ویژگی شما آخرین کتابی که خریداری کرده‌اید را می‌توانید هدیه دهید) نیز فاکتور بگیریم  همکاری این پلتفرم با قسمت باشگاه مشتریان اسنپ قابل توجه است. اگر کاربر اسنپ هستید حتما از امتیازات باشگاه مشتریان اسنپ خبر دارید. در آنجا نیز می‌توانید در قبال امتیازات خود از فیدیبو تخیفیف و یا کتاب هدیه بگیرید و همین دو موضوع باعث شده کمی تا قسمتی اقبال با فیدیبو همراه شده و کاربران نتوانند قید هدایای این پلتفرم را بزنند. ضمن اینکه در مناسب‌های متتفاوت فیدیبو تخفیف‌های زیادی تا سقف ۵۰ و حتی گاها ۹۰ درصد به کاربران ارایه می‌دهد و تلاش می‌کند در میدان رقابت رقبا را کنار بزند.

بوکاپو و  دسترسی آفلاین
بوکاپو خلاصه هزاران کتاب را برای شما در یک پلتفرم به صورت صوتی و متنی جمع آوری کرده و کاربران می‌توانند  محتوای اصلی هر کتاب را در ۳۰ دقیقه بشنوند یا بخوانند.  برای دسترسی به محتوای کامل بوکاپو باید حق اشتراک پرداخت شود. با یک بار خرید اشتراک، امکان استفاده‌ی نامحدود از تمام امکانات اپلیکیشن  برای کاربران مهیا می‌شود.

یکی از مزیت‌های بوکاپو، در این سات که کاربران به صورت آفلاین نیز می‌توانند به انواع فایل‌های این پلتفرم دسترسی داشته باشند. مزیت دیگر این پلتفرم شاید در کنار مجموعه بزرگی از خلاصه کتاب‌ها امکان یادداشت‌برداری و مرور آنهاست که  به همراه تاریخ مستند می‌شود. بوکاپو رایگان نیست و برای دسترسی به محتوای کامل آن باید حق اشتراک تهیه کنید و البته تنها با یک بار خرید اشتراک، امکان استفاده‌ی نامحدود از تمام امکانات اپلیکیشن دارید.

کتابراه و آخر هفته‌های پر هدیه!
کتابراه اپلیکیشنی است که در صفحه نخست خود سعی دارد کاربران را به طور خلاصه با مهم ترین اتفاقاتی که در این پلتفرم جریان دارد آشنا کند و لیستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال و ماه، تازه‌ترین کتاب‌های رایگان، تازه‌های فروش  در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طراحی کاربری مناسب کتابراه باعث شده کاربران به راحتی با آن ارتباط بر قرار کرده و کمتر سراغ گزینه حذف از گوشی خود بروند.

کتابراه برخی از کتاب‌ها را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد اما جذاب‌ترین اتفاقا این پلتفرم کتاب‌هایی است که آخر هفته‌ها به صورت رایگان به کاربران هدیه می‌دهد. اپلیکیشن کتابراه به جای فرمت PDF از فرمت EPUB استفاده می‌کند که امکان دستکاری متن نمایشی کتاب را در اختیار کابران قرار می‌دهد و کاربران به راحتی می‌توانند به راحتی و با نگه داشتن انگشت روی متن  آن را بزرگ‌تر کرده یا فونت را تغییر دهند.

خلاصه و دنیایی از خلاصه کتاب!
اگر جزو آن دسته افراد هستید که دوست دارید کتابی را مطالعه کنید اما دلایل متفاوت دست به دست هم داده و زمینه این را می‌سازند که وقت کافی نداشته باشید خلاصه می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

خلاصه اپلیکیشنی است که به صورت خلاصه، کتاب‌های ترجمه نشده دنیا را در قالب یک فایل صوتی ارائه می‌دهد. همه‌ی کتاب‌ها به صورت فایل صوتی توسط یک گوینده ضبط و منتشر می‌شود. هر فایل صوتی به طور میانگین  از ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت تشکیل شده و تقریبا بسیاری از آنها را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کاربر با خرید اشتراک می‌تواند به دنیایی از کتاب خلاصه شده دسترسی پیدا کند که این مزیت در نوع خود گزینه جذابی در میدان رقابت است.

انتخاب با شماست!
Amazon Kindle،  Google Play Books، Apple Books، کتاپ، سبکتو، نوار، فراکتاب، لوکوبوک و نام‌های دیگری هستند که در این زمینه فعالیت دارند. اما سعی ما بر این بود که بیشتر اپلکیشن‌های ایرانی ااز نوع پر مخاطب تر را به شما معرفی کنیم. حال انتخاب با شماست تا با توجه به تمام نکات گفته شده یکی را انتخاب کنید و در دنیای که همه چیز به شکل الکترونیک پیش می‌رود کتاب الکترونیک خوانی را به عادتی روزانه برای خود تبدیل کنید.
 

کد خبر: ۶۰٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha