۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
روزانه ۸۰۰ مترمکعب آب بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
مدیرکل امور عشایری استان ایلام:

روزانه ۸۰۰ مترمکعب آب بین عشایر ایلام توزیع می‌شود

ایلام- یاسمی، مدیرکل امور عشایری استان ایلام با اشاره اینکه روزانه ۸۰۰ مترمکعب آب بین عشایر ایلام توزیع می‌شود، گفت: کمبود ماشین آلات آبرسانی سیار از مشکلات اصلی برای توزیع آب در بین عشایر است.

فرشاد یاسمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عشایر استان ایلام با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر سالانه بالغ بر یک هزار میلیارد تومان محصولات دامی تولید می کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به این قشر زحمت کش جزو اولویت های مسئولان امور عشایری استان است، گفت: روزانه نزدیک به ۷۰۰ الی ۸۰۰ متر مکعب آب بین عشایر توزیع می‌شود.

باسمی ادامه داد: مشکلی که در بحث آبرسانی سیار به عشایر استان ایلام وجود دارد، بحث کمبود ماشین آلات آبرسانی سیار و اعتبارات است.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام با اشاره به اینکه آبرسانی با استفاده از ۱۶ دستگاه تانکر سیار در این مناطق انجام می‌شود، افزود: آبرسانی سیار به مناطق عشایرنشین استان یکی از نیازهای اصلی عشایر است که روزانه به صورت سیار انجام می شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از دو هزار خانوار عشایر به استان کوچ می کنند، عنوان کرد: عشایر بومی استان کوچ خارج از استان انجام نمی دهند و فقط در سطح استان کوچ می کنند.

کد خبر: ۶۰٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha