۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
۵۲۰۰ دادخواست به مراجع تشخیص حل اختلاف استان اردبیل وارد شده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

۵۲۰۰ دادخواست به مراجع تشخیص حل اختلاف استان اردبیل وارد شده است

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماه سال جاری تعداد دادخواست های واصله به هیات های تشخیص ۵ هزار و ۲۰۰ فقره است که ۵۰ درصد این آرا جهت بررسی مجدد و تجدید نظرخواهی طرفین دعوی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی صبح چهارشنبه در دوره آموزشی کار با زیرسامانه های ثبت شکایت و دادرسی سامانه جامع روابط کار ویژه استان های منطقه ۷ غرب کشور در اردبیل گفت: الکترونیکی شدن فرایندها یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در ارایه خدمات به جامعه کار و تولید است.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه و نرم افزار نیازمند فراهم بودن بسترها و سخت افزار های مناسب است گفت: بهرمندی اداره کل و شهرستانها از سیستم های سخت افزاری به روز و اتصال به خطوط اینترنت پرسرعت فیبر نوری و ارتقای پهنای باند اینترنت شهرستان ها از اقدامات لازم جهت راه اندازی سامانه جامع روابط کار بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه الکترونیکی شدن فرایندها قطعا شفافیت را به دنبال خواهد داشت، گفت: با توجه به مسیر جهانی و گستره تکنولوژی احساس می شود ارایه خدمات دولتی نیز بیشتر به این سمت پیش برود.

وی اظهار کرد: بایگانی الکترونیکی پرونده ها و تسهیل فرایند فراخوانی و داشتن منابع اطلاعاتی از وضعیت نیروی کار استان از مولفه های اصلی این سامانه جهت صیانت از نیروی کار است.

رحیمی یادآور شد: صرفه جویی در زمان و منابع از دیگر مزیت های ثبت الکترونیکی شکایات کارگری و کارفرمایی و فرایند ابلاغ آرا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ هیات تشخیص و ۵ هیات حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.

وی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری تعداد دادخواست های واصله به هیات های تشخیص ۵ هزار و ۲۰۰ فقره است که ۵۰ درصد این آرا جهت بررسی مجدد و تجدید نظرخواهی طرفین دعوی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

رحیمی اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد کل آرای صادره مراجع حل اختلاف استان اردبیل به صورت سازشی است.

کد خبر: ۶٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha