۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
گرانی خوراک دام باعث افزایش ۱۰ درصدی کشت جو در یزد شد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد:

گرانی خوراک دام باعث افزایش ۱۰ درصدی کشت جو در یزد شد

یزد- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه قیمت جو نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: بر مبنای این افزایش قیمت، سطح زیر کشت جو نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، محمدعلی حاتمی‌زاده با اشاره به پایان فصل کاشت محصول جو در یزد گفت: طی سال زراعی ۹۹ و ۱۴۰۰ در سطح سه هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان این گیاه کشت شد که این عدد نسبت به سال زراعی قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی و نزول باران به عنوان رحمت الهی، افزایش قیمت محصول جو و ضرورت تأمین علوفه مورد نیاز دام سبک از سوی دامداران علت افزایش سطح زیرکشت است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد اظهار کرد: برای کاشت این محصول در سال زراعی جاری حدود ۲۲۰ تن انواع کودشیمیایی و ۶۸ تن بذر جو گواهی‌شده بین کشاورزان استان توزیع‌ شد.

حاتمی‌زاده با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت این گیاه در شهرستان‌های ابرکوه، خاتم و بهاباد قرار دارد، خاطرنشان کرد: عمده جو تولیدی در دامداری‌های استان مورد استفاده دام‌های سبک قرار می‌گیرد.

وی متوسط تولید محصول جو استان را دو هزار و ۹۰۰ کیلوگرم تا سه تن و ۱۰۰کیلوگرم در هر هکتار ذکر کرد.

تولید ۹ رقم علوفه در یزد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد بیان کرد: در سال زراعی گذشته هشت هزار تن محصول جو از مزارع استان برداشت شد و به مصارف دامداری‌ها رسید.

حاتمی‌زاده با اشاره به راهبردی بودن محصولاتی از قبیل گندم، جو و ذرت افزود: عمده سطح زیرکشت محصول زراعی استان گندم و جو است.

وی اضافه کرد: کار نظارت بر کاشت، داشت و برداشت از سوی کارشناسان مدیریت‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها انجام می‌شود و افزون بر چهار هزار بهره‌بردار در این زمینه فعالیت دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه ۹ رقم علوفه در استان برای تأمین خوراک دام تولید می‌شود، اضافه کرد: سطح زیرکشت آن شامل سورگوم ۷۰۰ هکتار، ذرت علوفه‌ای ۴۵۰ هکتار، ارزن ۸۷۰ هکتار، چغندر علوفه‌ای ۵۰۰ هکتار، منداب علوفه‌ای هزار و ۹۰۰ هکتار، شغلم علوفه‌ای ۹۵۰ هکتار، خسیل علوفه‌ای هزار و ۵۰۰ هکتار و هویج علوفه‌ای ۲۸هکتار است.

حاتمی‌زاده با اشاره به مزایای کاشت محصولات علوفه‌ای بیان کرد: عمده این محصولات به روش علمی و با استفاده از مصرف بهینه روش آبیاری «تیپ» برداشت شده است.

کد خبر: ۶۰٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha