۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
ورود مسافر از مرز باشماق مریوان ۹۳ درصد کاهش یافت
ناظر گمرکات کردستان:

ورود مسافر از مرز باشماق مریوان ۹۳ درصد کاهش یافت

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: تعداد مسافران ورودی از مرز باشماق طی هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۳ درصد کاهش داشته است.

بختیار رحمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه باشماق تنها مرز مسافری کردستان است، اظهار داشت: تعطیل شدن مرز مسافری باشماق و جلوگیری از ورود و خروج مسافر در راستای ممانعت از شیوع بیشتری ویروس کرونا در سال جاری موجب کاهش چشمگیر تردد مسافران از این مرز شده است.

وی اضافه کرد: طی هشت ماهه سال گذشته ۴۱۲ هزار و ۶۷۶ نفر از مرز باشماق وارد کشور شدند که این تعداد در هشت ماهه سال جاری ۹۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

ناظر گمرکات کردستان تعداد مسافران خروجی از مرز باشماق در هشت ماهه سال گذشته را ۴۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر ذکر کرد و افزود: تعداد مسافران خروجی هم طی این مدت در سال جاری ۹۵ درصد کاهش یافته است.

رحمانی پور یادآور شد: در هشت ماه اخیر ۱۴۴ هزار و ۷۱۲ دستگاه خودرو از مرز باشماق خارج و ۵۲ هزار و ۱۰۶ خودرو هم وارد کشور شده است.

وی اظهار داشت: میزان خروج خودرو در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته چهار درصد افزایش و ورود خودرو ۱۴ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۶۰٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha