۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
دلالان وارد فروش ورق‌های فولادی شدند| لزوم تامین مواد اولیه نساجی‌های اصفهان
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با بازار

دلالان وارد فروش ورق‌های فولادی شدند| لزوم تامین مواد اولیه نساجی‌های اصفهان

اصفهان - سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از ورود دلالان به بازار فروش ورق‌های فولادی در اصفهان به دلیل ناتوانی تامین این ورق‌ها توسط شرکت‌های نیازمند این محصول در بازار بورس خبر داد.

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به سفر دو روزه وزیر  صنعت، معدن و تجارت به استان اصفهان اظهار داشت: عمده بحثی که در این سفر با وزیر در میان گذاشته شد خرید ورق فولادی بود که شرکت‌های نیازمند این ورق‌ها برای تامین آن دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: باید توجه داشت که عرضه ورق فولادی در بورس تولید کنندگان را با مشکل مواجه کرده، ضمن اینکه در این میان دلالانی وجود دارند که از ان شرایط سود زیادی را می‌برند.

کاهش قیمت فولاد در زمان فروش توسط شرکت
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت عرضه فولاد در بازار مصوبه دولت است و این امر برای شفاف سازی صورت گرفته است، ابراز داشت: وزیر در این جلسه اذعان داشت که مسیری که برای شفاف سازی ایجاد شده با نمی‌توان تغییر داد و باید راهکار جدیدی در این زمینه بررسی شود.

وی با اشاره به در این جلسه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گزارشی را ارائه داد که بیانگر پایین بودن قیمت فولاد  در زمانی که این محصول توسط خود این شرکت‌ها به فروش می‌رسیده، بود، افزود: از این رو درخواست خود را برای فروش این ورق‌ها توسط خود شرکت فولاد ارائه دادیم که وزیر این پیشنهاد را پسندید اما موافقت قطعی نکرده است.

سهل آبادی گفت: چنانچه در زمینه واگذاری ورق‌های فولادی به شرکت‌های نیازمند این محصول بازنگری نشود برخی افراد سودجو در این زمینه بهره برداری زیادی را خواهند داشت.

وی در خصوص بررسی مشکلات صنایع نساجی و قطعات یدکی خودرو نیز ابراز داشت: در زمینه تامین مواد اولیه صنایع نساجی و همچنین پرداخت بدهی شرکت ایران خودرو و سایپا به شرکت‌های تولید کنده قطعات خودرو تصمیمات خوبی گرفته شد که پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

کد خبر: ۶۰٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha