۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
۲۲ زیر سامانه، سامانه جامع روابط کار فعال شده است
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۲۲ زیر سامانه، سامانه جامع روابط کار فعال شده است

اردبیل - مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۲ زیر سامانه از سامانه جامع روابط کار فعال شده و با راه اندازی ۴۸ زیرسامانه دیگر، تمام خدمات حوزه روابط کار اعم از بیمه بیکاری، طبقه بندی مشاغل و سایر موارد دیگر الکترونیکی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، کورش یزدان صبح امروز در دوره آموزشی کار با زیرسامانه های ثبت شکایت و دادرسی سامانه جامع روابط کار ویژه استان های منطقه ۷ غرب کشور در اردبیل گفت: راه اندازی سامانه جامع روابط کار گامی بزرگ جهت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به جامعه کار و تولید است.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جزئیات راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کشور اظهار داشت: پس از اجرای این سامانه به صورت پایلوت در دو استان اردبیل و تهران و شناسایی مشکلات آن،  سامانه جامع روابط کار در راستای رسیدگی الکترونیکی  به شکایات حوزه کار، کارگری و کارفرمایی سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کشور راه اندازی شد.

کورش یزدان با اشاره به تجربه موفق اجرای این سامانه در استان اردبیل افزود: پیگیری و پیش قدمی استان اردبیل در راه اندازی این سامانه و رویکرد و نگاه مثبت مدیریتی یکی از موارد مهم در اجرا، احصا نواقصات و راه اندازی سامانه جامع روابط کار بود.

وی عنوان کرد: کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات در هیات های تشخیص اردبیل گاها به زیر ده روز و تایید بالای ۹۰ درصد آرای صادره این استان در فرجام خواهی های انجام شده در شعبات دیوان عدالت اداری کشور نشان از تمرکز و همراهی سامانه برای افزایش کمی و کیفی خدمات به جامعه کار و تولید است.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به  اجرای آزمایشی موفق این سامانه در چند استان خاطرنشان کرد: همزمان با ۲۲ بهمن سال جاری  سامانه جامع روابط کار در کل کشور راه اندازی شد.

وی بیان اینکه  این سامانه فقط محدود به ثبت شکایت و دادخواست کارگر و کارفرما نیست عنوان کرد: فعلا ۲۲ زیر سامانه از این نرم افزار فعال شده و با راه اندازی ۴۸ زیرسامانه دیگر تمام خدمات حوزه روابط کار اعم از بیمه بیکاری، طبقه بندی مشاغل و سایر موارد دیگر الکترونیکی خواهد شد.

یزدان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره آموزشی کاربران سامانه جامع روابط کار و استفاده از تجربیات موفق کارشناسان روابط کار استان اردبیل با این سامانه گفت: با توجه به شرایط جوی نامناسب هفته گذشته استان اردبیل، این دوره آموزشی با تاخیر و با حضور مدیران، روسا و کارشناسان حوزه روابط کار استان های منطقه هفت غرب کشور از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل طی امروز و فردا برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شفافیت هدف اصلی سامانه جامع روابط کار است گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، کارفرمایان به این موضوع پی خواهند برد که حتی اگر قراردادی منعقد نشود، جزئیات فعالیت کارگر مشخص است و کارگر می‌تواند از تمام مزایایی که در قانون کار وجود دارد بهره‌مند شود.

وی گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار در استان اردبیل به صورت پایلوت کمک شد که با هم اندیشی و تبادل نظر نواقصات و نقاط ضعف سامانه شناسایی شده و با برطرف کرد آن به سطح رضایتمندی مطلوب تر برسیم.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت افزود: امروز در سطح دنیا دولت الکترونیک و تبادل الکترونیک امری ضروری است و ما نیز در چارچوب دولت الکترونیک مکلف به انجام این کار هستیم.

کد خبر: ۶٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha