۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
منطقه آزاد اینچه برون اقتصاد و معیشت گلستان را متحول می‌کند
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

منطقه آزاد اینچه برون اقتصاد و معیشت گلستان را متحول می‌کند

گرگان- منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در استان فراهم است، گفت: این پروژه می‌تواند اقتصاد و معیشت گلستان را متحول کند.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پس از آغاز به کار مجلس دوازدهم ابتدا در نشست با استاندار گلستان در خصوص اولویت‌های استان در حوزه اقتصادی و توسعه‌ای تفاهم کردیم.

وی افزود: پروژه‌های اولویت‌دار استان در حوزه‌های مختلف که می‌توانند در رشد و توسعه متوازن استان و بهبود معیشت مردم نقش داشته باشند در شش ماه گذشته شناسایی و تلاش شده موانع اجرای آن‌ها  شناسایی و رفع شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از پروژه پتروشیمی گلستان به عنوان استخوانی که ۱۴ سال در گلو مانده نام برد و ادامه داد: تعیین تکلیف پتروشیمی گلستان و منطقه آزاد اینچه برون از اولویت‌های استان است که در تحول اقتصادی گلستان تاثیرگذار است.

وی به سایر پروژه‌های اولویت‌دار گلستان هم اشاره و بیان کرد: راه آهن گرگان - مشهد، راه آهن گرگان- اینچه برون- شاهرود، تامین زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان که کمبودهای بسیاری در این حوزه داریم، حل و فصل بحران تأمین آب آشامیدنی استان به ویژه در گرگان، اجرای پروژه‌های گردشگری و صنایع دستی، راه‌اندازی جاده های مواصلاتی از اولویت‌هایی است که در توسعه و رشد اقتصادی و معیشتی استان تاثیرگذار است.

منتظری به آخرین وضعیت منطقه آزاد اینچه‌برون اشاره و تصریح کرد: زمانی که مجلس دوازدهم شروع به کار کرد مصوبه منطقه آزاد اینچه برون به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و آنجا متوقف شده بود چراکه نقدهایی در خصوص لوایح سایر مناطق آزاد کشور وجود داشت و به همین سبب منطقه آزاد گلستان هم تایید نشده بود.

وی با این توضیح که در شش ماه گذشته رایزنی‌های لازم برای حل مشکل منطقه آزاد را با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و افراد نقش آفرین آغاز کردیم، اضافه کرد: در ماه‌های گذشته یک تیم از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بازدید و بررسی وضعیت و ظرفیت‌های استان وارد گلستان شدند و با بازدید صورت گرفته، نگاه به استان تغییر کرد و برآورد آن‌ها این بود اگر منطقه آزاد تجاری اینچه برون تایید نشود به استان جفا شده است.

به گفته منتظری تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری در استان فراهم است و این پروژه می‌تواند از نظر اقتصادی و معیشتی استان را متحول کند.

کد خبر: ۵۹٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha