۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافت
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافت

بوشهر - بازدار، مدیرکل شیلات استان بوشهر از برداشت بیش از ۲۳ هزار تن میگو در استان خبر داد و گفت: امسال تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافته است.

علی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال شاهد افزایش سطح زیرکشت میگوی پرورشی در استان بوشهر بودیم که از پنج هزار و ۱۰۰ هکتار در سال قبل به پنج هزار و ۶۰۰ هکتار در سال جاری رسید.

وی میزان تولید میگوی پرورشی استان بوشهر در سال قبل را ۲۱ هزار و ۱۵۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: امسال در مجموع ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن میگو در استان بوشهر تولید و برداشت شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از صادرات بیش از ۸۰ درصد میگوی پرورشی استان بوشهر خبر داد و افزود: وزن هر عدد میگوی پرورشی استان بوشهر به طور متوسط ۱۶.۸ گرم است که میگوها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی مهم‌ترین مقاصد صادرات میگوی پرورشی استان بوشهر را کشورهای چین، روسیه و حاشیه خلیج فارس دانست و اضافه کرد: میگوی استان بوشهر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مشتری‌های فراوانی دارد.

بازدار خاطرنشان کرد: انتظار تولید امسال بیش از میزان برداشت فعلی بود که از دلایل کاهش برداشت می‌توان به سرمای زودهنگام و برداشت قبل از موعد مقرر و همچنین خسارت‌های بیماری لکه سفید اشاره کرد.

کد خبر: ۵۹٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha