۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
پیشرفت فیزیکی جاده جایگزین سدهراز به ۸۳ درصد رسید
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

پیشرفت فیزیکی جاده جایگزین سدهراز به ۸۳ درصد رسید

آمل - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: پیشرفت فیزیکی جاده جایگزین سد هراز به ۸۳ درصد رسید و بهار سال آینده این طرح تکمیل می شود.

 محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار پیشرفت فیزیکی جاده جایگزین سد هراز را بیش از ۸۳ درصد اعلام کرد و گفت: این مسیر ۱۱ کیلومتر طول دارد و در مجاورت سد هراز در دست ساخت است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال ماه جاری از سوی هیئت دولت برای اجرای جاده جایگزین سد هراز تخصیص داده شده است، با عنوان اینکه این اعتبار سبب سرعت بخشی به اجرای پروژه خواهد شد، گفت: اجرای جاده جایگزین در کاهش بار ترافیکی محور هراز نقش بسزایی دارد.

وی درباره زمان بهره برداری پروژه جاده جایگزین سد هراز گفت: سعی می کنیم تا پایان بهار سال آینده این پروژه به سرانجام رسد تا در کاهش بار ترافیکی جاده هراز تاثیرگذار باشد.

یخکشی پیشرفت سدمخزنی هراز را ۴۰ درصد بیان کرد و گفت: با بهره برداری از پروژه بخشی از محور هراز به زیرآب می رود، از این رو ساخت جاده جایگزین در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران ادامه داد: سد هراز برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی پایین دست و جمعیت ۱.۲ میلیون نفری آب مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

کد خبر: ۵٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha