۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیر کشت سبزی و صیفی جات می‌رود
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیر کشت سبزی و صیفی جات می‌رود

قزوین - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: 11 هزار و ۴۳۰  هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت سبزی، صیفی و محصولات جالیزی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار از قزوین، تورج بنیادی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار داشت: با اشاره به کاهش ۶ و نیم درصدی سطح زیرکشت محصولات سبزی،   صیفی و جالیزی در استان قزوین نسبت به برنامه ابلاغی امسال کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی سال آینده ۱۱ هزار و ۴۳۰  هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین زیر کشت سبزی، صیفی و محصولات جالیزی قرار میگیرد، که پیش بینی می شود از این میزان مزرعه ۵۶۱ هزار و ۴۵۰ تن انواع محصولات تولید شود.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد:  مسئولیت استان قزوین براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی کشت  ۱۲ هزار و ۲۱۴ هکتار  محصولات زراعی در مزارع استان قزوین است که  تولیدات محصولات جالیزی، صیفی و سبزی در استان قزوین ۶۲۸ هزار و ۱۳۳ تن بوده است.

بنیادی گفت: براساس برنامه ای که به این منظور به استان قزوین ابلاغ شده است برای سال آینده امیدواریم بتوانیم ۷ هزار و ۲۵۰ هکتار گوجه فرهنگی با تولید ۴۰۳ هزار و ۸۲۵ تن، ۵۰۰ هکتار سیب زمینی، با ۲۰ هزار تن محصول و ۱۸۰ هکتار پیاز با ۸ هزار و ۱۰۰ تن آورده در استان کشت شود.

وی عنوان کرد:سبزی، صیفی و محصولات جالیزی از اولویت های مورد نیاز جامعه است که کشت آن در مزارع استان قزوین میتواند به رفع بخشی از نیاز استان قزوین و منطقه کمک کند اما با توجه به محدودیت منابع آبی و ماهیت کوتاه بودن عمر محصول این سبزیجات تلاش شده است تا با همراهی کشاورزان از سقف اعلام شده تجاوز نشود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: ارائه الگوی کشت مناسب، تعیین برنامه سطح زیرکشت و توجه به تاکیدات سازمان جهاد کشاورزی بر نحوه کشت و عرضه محصولات کشاورزی در استان قزوین میتواند علاوه بر افزایش بهره وری استفاده درست از منابع آبی استان را به همراه داشته باشد.

بنیادی همچنین بیان کرد: بر اساس این برنامه تاکید شده است تا بکارگیری سیستم های نوین آبیاری در دستور کار قرار گیرد و با عرضه کودهای ریزمغذی باکیفیت و توزیع بذور هیبرید با پتانسیل عملکرد عالی و تنوع در ارقام هیبرید باعث شده تا میانگین تولید و عملکرد این محصولات در استان افزایش یابد.

وی گفت: رعایت الگوی برنامه تولید میتواند از تولید مزاد محصولات جلوگیری کرده و از ضرر و زیان کشاورزان و آسیب به منابع آبی استان قزوین جلوگیری نماید.

کد خبر: ۵٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha