۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
جایگاه کیف های هوشمند در صنعت مُد دنیا!
بازارهای جهانی در آستانه تحولات اساسی با نفوذ کیف های هوشمند

جایگاه کیف های هوشمند در صنعت مُد دنیا!

بازار جهانی کیف های هوشمند در حالی شاهد تقاضای روز افزون مصرف کنندگان است که تولیدکنندگان سعی دارند با بالا بردن قابلیت های بیشتری همچون تعبیه درگاه های شارژ USB و GPS و همچنین به کار گیری فناوری RF-ID که یک سامانه بی سیم است در این کیف‌ها، سهم بیشتری در این بازار به خود اختصاص دهند.

بازار؛ گروه صنعت: یکی از بازارهای بزرگی که رونق و پویایی ویژه ای نیز دارد بازار انواع کیفی های مردانه، زنانه، چمدان، کیف های مسافرتی، مدرسه و غیره است که کشورهای بسیاری از خط تولید انواع کیف ها بهره مند هستند. «کیف هوشمند» نیز یکی از انواع کیف ها است که با دیگر کیف های تولیدی تفاوت های فاحشی دارد. در حقیقت کیف هوشمند یک طراحی خاص است که می تواند تقریباً برای همه افراد جامعه مفید باشد.

جالب است بدانید کیف های هوشمند به قدری هوشمند هستند که می توانند از ویژگی های مختلفی مانند درگاه های شارژ USB، قفل مورد تایید TSA و ویژگی ضد سرقت استفاده کنند!

از سوی دیگر کیف هوشمند این قابلیت را دارد که موقعیت خود را از طریق GPS و تلفن های همراه نشان بدهد. به گفته کارشناسان، پنل های خورشیدی متصل به جلوی کیف های هوشمند نه تنها پاوربانک ها را شارژ می کنند بلکه کل سیستم GPS و بلوتوث را نیز تأمین می کنند.

گفتنی است که برخی کیف های هوشمند دارای فناوری RF-ID (سامانه شناسایی بی‌سیم رادیویی) هستند که اطلاعات مربوط به اقلام مورد نیاز را ذخیره می کند.

کیف هوشمند این قابلیت را دارد که موقعیت خود را از طریق GPS و تلفن های همراه نشان بدهد

همچنین کیف هوشمند یک دکمه اضطراری دارد که با فشار دادن آن، یک متن به سه شماره اضطراری که صاحب کیف آن را برای موارد اضطراری ذخیره کرده است ارسال می شود و در هر شرایط تهدید کننده ای برای فرد کمک کننده است.

بر اساس این گزارش با پیشرفت تکنولوژی، بازار کیف های هوشمند شاهد رشد سریعی است، زیرا آنها با طراحی های نوآورانه به طور فزاینده ای به لوازم جانبی مُد تبدیل می شوند! این در شرایطی است که استفاده از کیف های هوشمند به دلیل سهولت در طراحی و کاربردهای گسترده تر، از سوی مصرف کنندگان نسبت به کیف های معمولی ترجیح داده می شوند. بنابراین با افزایش تعداد مصرف کنندگانی که محصولات پیشرفته را ترجیح می دهند، تولیدکنندگان کیف های هوشمند مجبور می شوند استراتژی های خود را برای هماهنگی با تقاضای روز افزون جهانی تنظیم کنند.

افزایش سفرهای هوایی و جهانگردی، نوآوری در طراحی و کیفیت محصول؛  مهمترین عوامل توسعه بازارهای جهانی کیف های هوشمند
کارشناسان می گویند: افزایش سفرهای هوایی و جهانگردی، نوآوری در طراحی و کیفیت محصول، تقاضا برای برنامه های مبتنی بر اینترنت اشیا از جمله عوامل اصلی قابل توجه در بازار جهانی کیف های هوشمند هستند.

 در حقیقت با افزایش تمرکز مصرف کنندگان بر امنیت چمدان به خصوص در هنگام مسافرت های خارج از کشور خود، تقاضا برای کیف های هوشمند نیز در حال افزایش است.

افزایش سفرهای هوایی و جهانگردی، نوآوری در طراحی و کیفیت محصول، تقاضا برای برنامه های مبتنی بر اینترنت اشیا از جمله عوامل اصلی قابل توجه در بازار جهانی کیف های هوشمند هستند

این در حالی است که قابلیت برجسته دکمه اضطراری  که در انواع کیف های هوشمند گنجانده می شود، بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفته که این امر به توسعه به بازار جهانی کیف های هوشمند کمک می کند. علاوه بر این یک محرک برجسته برای رشد بازار کیف های هوشمند، سهولت در دسترس بودن یک محصول است به طوری که مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید کیف های هوشمند از فروشگاه های مارک دار که مارک های مختلفی در آنها موجود است، دارند.

لازم به ذکر است که در دسترس بودن محصولات در وب سایت های تجارت الکترونیکی و همچنین در فروشگاه های خرده فروشی به گسترش بازار کیف های هوشمند کمک شایانی می کند و فروش آنلاین محصولات را افزایش می دهد.

ممنوعیت استفاده از کیسه های هوشمند در برخی پروازها
بر اساس این گزارش چندین شرکت هواپیمایی از جمله Delta Air Lines، Southwest Airlines، American Airlines، Alaska Airlines، Qantas، Air Canada و British Airways استفاده از کیسه های هوشمند را در پرواز ممنوع کرده اند زیرا حاوی باتری های یون لیتیوم هستند که خطر آتش سوزی باتری را افزایش می دهد. کارشناسان می گویند  این عامل مهمی است که مانع رشد فروش بازار کیف های هوشمند می شود.

رشد سریع بازار کیف های هوشمند در کشورهای آمریکای شمالی، ژاپن و چین
از نظر تقاضای منطقه ای، فروش بازار کیف های هوشمند در مناطق مختلف بسیار متفاوت است. به عنوان مثال  بازار کیف های هوشمند آمریکای شمالی شاهد رشد سریعی بود زیرا در این منطقه کیف های هوشمند با طراحی های بدیع، ترکیب رنگی مرسوم، بافت ها و دوخت تمیز، به طور فزاینده ای به لوازم جانبی مُد تبدیل شده است.

فضای رقابتی همچنین خرده فروشان و تأمین کنندگان را به سمت کاهش قیمت محصولات‌شان سوق می دهد تا موقعیت بازار خود را حفظ کنند که این امر می تواند بر حاشیه سود تولیدکنندگان تأثیر منفی بگذارد

از سوی دیگر  انتظار می رود که بازار کیف های هوشمند آسیا و اقیانوسیه با پیشرفت سریع کشورهایی مانند چین و ژاپن رشد کند، در حالی که کشورهای CIS و روسیه رشد محدودی در بازار جهانی کیف های هوشمند دارند.

تاثیر منفی فضای رقابتی بازار بر میزان سود تولیدکنندگان کیف های هوشمند
بر اساس این گزارش، در حال حاضر بازار کیف های هوشمند، توسط برخی از تولیدکنندگان کوچک و بزرگ در سطح جهان اداره می شود و امروز کیف های هوشمند با حضور کانال های آنلاین ثالث در بازارهای توسعه یافته، فروش بالایی دارند.

این در حالی است که رقبت در چنین بازارهایی بسیار زیاد است چون کانال های آنلاین این محصولات را با قیمت بسیار تخفیف داده شده ارائه می دهند! این فضای رقابتی همچنین خرده فروشان و تأمین کنندگان را به سمت کاهش قیمت محصولات‌شان سوق می دهد تا موقعیت بازار خود را حفظ کنند که این امر نیز می تواند بر حاشیه سود تولیدکنندگان تأثیر منفی بگذارد.

کد خبر: ۵۹٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha