۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
تأمین واسطه ای قطعات هواپیما به دلیل تحریم‌/ در تعمیرات هواپیما وابسته به خارج نیستیم
رئیس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس:

تأمین واسطه ای قطعات هواپیما به دلیل تحریم‌/ در تعمیرات هواپیما وابسته به خارج نیستیم

فیروزی پوربادی، رئیس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس گفت: ما در بحث تعمیرات هواپیما وابسته به خارج از کشور نبوده و اغلب هواپیماها در داخل کشور تعمیر می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت الله فیروزی پوربادی رئیس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس، گفت: در شرایط کنونی شرکت های هواپیمایی تعامل خوبی با شرکت های مرتبط با صنایع دفاع در عرصه تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافربری دارند و این همکاری مثبت از گذشته تاکنون ادامه داشته است. از طرفی در سال های اخیر ایرلاین ها برنامه ریزی گسترده ای را در عرصه تعمیر تجهیزات و هواپیماها صورت داده اند و امروز خودشان توانایی بالایی در این حوزه کسب کرده اند.

پیشرفت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در تعمیر و بازسازی هواپیماهای مسافربری
نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اعمال تحریم های گسترده دشمنان علیه حوزه حمل و نقل هوایی کشورمان، خوشبختانه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع توانسته به پیشرفت های چشمگیری در حوزه فنی، تعمیر و بازسازی هواپیماهای مسافربری دست یابد و این کارنامه بسیار خوب بسیاری از مشکلات را رفع کرده است.

تأمین واسطه ای قطعات و تجهیزات هواپیما به دلیل تحریم ها
وی گفت: در شرایط کنونی ایرلاین ها مجبورند که برای تداوم فعالیت هواپیماهایشان برخی قطعات و تجهیزات را از خارج از کشور وارد کنند، البته بسیاری از این قطعات به دلیل تشدید تحریم ها به صورت واسطه ای تأمین می شود.

فیروزی پوربادی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید قطعات و تجهیزات هواپیماهای مسافربری، تصریح کرد: در شرایط کنونی می توان برخی از قطعات را به صورت مونتاژ و یا با طراحی متخصصان تولید کرد، با این رویکرد بخشی از نیاز صنعت هوایی کشور به قطعات کاهش خواهد یافت.

در تعمیرات هواپیماها ما وابسته به خارج از کشور نیستیم
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در بحث تعمیرات هواپیماها ما وابسته به خارج از کشور نیستیم و اغلب هواپیماها در داخل کشور تعمیر می شود.

کد خبر: ۵۹٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha