۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
۳ هزار نفر در استان سمنان مشمول بیمه بیکاری هستند/ کاهش ۲۲درصدی بیکاران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان:

۳ هزار نفر در استان سمنان مشمول بیمه بیکاری هستند/ کاهش ۲۲درصدی بیکاران

سمنان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه سه هزار و ۲۵ نفر در استان مشمول بیمه بیکاری هستند، گفت: در سال جاری نرخ بیکاری استان روند کاهشی داشته است.

اسماعیل غنیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سه هزار و ۲۵ نفر در استان سمنان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اظهار داشت: نرخ بیکاری در کشور در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز سال جاری به ترتیب ۱۰.۸، ۱۰.۵ و ۱۰.۶ بود و این آمار در استان سمنان به ترتیب ۸.۲ و ۸ و ۷.۶ است.

وی افزود: سمنان در این شاخص در مقایسه با سایر استان‌های کشور موفق به کسب رتبه چهار، پنج، سه به ترتیب در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز در جدول نرخ بیکاری کشور شده است.

کاهش تعداد افراد جویای کار در استان سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با اشاره به اینکه درمجموع ۱۷۹ هزار و ۷۱۷ نفر در بخش کارمندی و کارگری در استان مشغول به کار هستند، ابراز داشت: تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد کل بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ۱۶۴ هزار و ۱۰۷ نفر و تعداد بیمه‌شدگان اجباری تأمین اجتماعی ۱۱۸ هزار و ۱۹۰ نفر است و در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ رشد تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان کاملاً محسوس بوده است.

غنیان با تأکید بر اینکه تعداد افراد جویای کار در استان سمنان با توجه به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش‌یافته است، بیان کرد: نتایج حاصل از آمارهای مقایسه‌ای دو سال اخیر حاکی از روند کاهشی افراد جویای کار در استان سمنان است.

وی بابیان اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۱۱ نفر جویای کار در استان سمنان وجود داشت، تصریح کرد: این آمار در سال جاری به هشت هزار و ۱۳۹ نفر رسیده است.

رشد ۲۲ درصدی ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با توجه به اینکه ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار ۲۲ درصد رشد داشته است، ابراز داشت: در راستای تحقق سیاست‌های فعال بازار کار و وزارت متبوع طرح کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای در دست اجرا است.

غنیان بابیان اینکه از ابتدا سال جاری تاکنون دو هزار و ۷۳۶ مورد دادخواست در مراجع حل اختلاف استان سمنان مطرح شده است، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد دادخواست‌ها منجر به صدور دادنامه شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته سه هزار و ۳۶۷ مورد دادنامه و در طی سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۱۰ مورد دادنامه صادر شده است.

کد خبر: ۵٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha