۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
آبرسانی سیار به عشایر آذربایجان شرقی در سال آینده صفر می‌شود/ تولید ۳۷۰ هزار متر قالی توسط عشایر
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی:

آبرسانی سیار به عشایر آذربایجان شرقی در سال آینده صفر می‌شود/ تولید ۳۷۰ هزار متر قالی توسط عشایر

تبریز- مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی از صفر شدن آبرسانی به عشایر استان در سال آینده، با اجرای طرح های عمرانی زیرساختی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسن آل هاشم افزود: طبق آخرین سرشماری انجام شده حدود ۴۳ هزار و ۵۸۷ نفر که شامل  ۸ هزار و ۹۷ خانوار می شود در قشلاق و ۷۰ هزار و ۵۷۷ نفر که شامل ۱۳ هزار و ۲۹۷ خانوار است در ییلاق های استان زندگی و فعالیت می کنند و اختلاف در تعداد خانوارهای ییلاقی و قشلاقی به دلیل مهاجرت عشایر استان های همسایه در فصل ییلاق برای تعلیف حیوانات خود است.

وی افزود: عشایر استان آذربایجان شرقی از دو ایل بزرگ ارسباران و شاهسون تشکیل شده که شامل ۲۷ طایفه است و تعداد اتحادیه عشایر در استان یک مورد به همراه هشت شرکت تابعه و تعداد صندوق های خرد زنان ۱۶ مورد است.

آل هاشم به مراتع استان اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیون هکتار از دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مراتع استان، در اختیار عشایر استان قرار دارد و تعداد دام عشایر بر اساس واحد دامی ۱.۵ میلیون واحد می باشد که شامل دام سبک و سنگین و سایر چهارپایان است.

وی گفت: تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان آذربایجان شرقی به صورت سالانه ۱۱ هزار و ۹۳۹ تن است و ۳۴ هزار و ۱۰۰ تن شیر خام و ۱۶۰۰ تن پشم، ورنی ۲۴ هزار و۷۰ مترمربع، قالی و تابلو فرش ۱۲ هزار و ۹۸۰ مترمربع و گلیم و جاجیم ۸۰۰ مترمربع توسط عشایر تولید شده است.

وی افزود: در بخش زراعت و باغی به برکت سازمان جهاد کشاورزی و پایاب سد ارسباران و پایاب پمپاژ قلی بیگلو محصولاتی چون یونجه، گندم، جو ، پنبه، برنج، علوفه و صیفی جات و میوه در تناژ بالا و مختلف تولید می شود.

کد خبر: ۵۹٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha