۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
سهم عشایر آذربایجان شرقی در تولید ۲۰ درصدی گوشت قرمز
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

سهم عشایر آذربایجان شرقی در تولید ۲۰ درصدی گوشت قرمز

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از سهم عشایر استان در تولید ۲۰ درصدی گوشت قرمز خبر داد و گفت: با تفکر مدیریت جهادی می‌توان بر بحران‌های اقتصادی بخش کشاورزی فائق آمد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نشست با عشایر استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت اقتصادی و کشاورزی کشور گفت: نوسانات ارزی باعث نابسامانی در وضعیت اقتصاد شده و این برای مردم کاملا ملموس است و نگرانی‌های مقام معظم رهبری از کوچک شدن سفره مردم، بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن مثل حوزه امور عشایر که مستقیم در جبهه تولید فعالیت می‌کند و حدود ۹۵ درصد سفره مردم را تامین می‌کند، بر آن داشته است که فعالیت خود را بیش از پیش گسترده‌تر کرده و با شرایط جنگ وارد این مسئله شود.

وی با تاکید بر مدیریت جهادی گفت: امروز باید با این دیدگاه وارد عرصه تولید شده و اقدامات لازم را در حوزه‌های مختلف کشاورزی با روحیه جهادی انجام داد.

فتحی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در تنظیم قیمت مرغ و حتی گوجه فرنگی یادآور شد: مقام معظم رهبری از افزایش قیمت‌ها و به تبع آن کوچک شدن سفره مردم نگران بود و اگر مدیران و مسوولان در اجرای وظایف خود تعلل کنند، باعث ایجاد اختلال در روند زندگی مردم خواهد شد و در نتیجه فاجعه اجتماعی و اقتصادی در جامعه به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه مرغ زنده در تمام شهرستان‌های استان با قیمت ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود، تصریح  کرد: اجرای قوانین و کنترل بیش از پیش در تنظیم بازار قیمت مرغ باعث شد تا در تمام مناطق استان، مرغ با قیمت ۲۰۴۰۰ تومان عرضه شود.

وی گفت: جهاد کشاورزی همواره حامی تولیدکننده بوده اما در مواقعی باید از قوانین سفت و سخت استفاده شود تا آسایش جامعه برهم نخورد و مردم همواره در اولویت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: سفره مردم فقط مرغ نیست و شامل موارد دیگر مثل گوشت قرمز، تخم‌مرغ و لبنیات هم می‌شود و باید با مدیریت دقیق و قانونی و البته با حمایت از تولیدکننده، اجازه سوءاستفاده به برخی افراد سودجو داده نشود.

کد خبر: ۵۹٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha