۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
ابر نمایشگر MicroLED۱۱۰  اینچی سامسونگ رونمایی شد
معرفی نمایشگر غول پیکر ۱۱۰ اینچی سامسونگ

ابر نمایشگر MicroLED۱۱۰ اینچی سامسونگ رونمایی شد

شرکت سامسونگ بعد از نمایشگر حرفه ایی The wall در سال ۲۰۱۸ ، یکی دیگر از ابر نمایشگرهای خود با عنوان MicroLED را رونمایی کرد ؛ این نمایشگر ۱۱۰ اینچی دارای قابلیت پخش همزمان چند برنامه است و با صدای خیره کننده ۵.۱ تجربه یک سینمای مجهز را به بیننده عرضه خواهد کرد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: کمپانی سامسونگ به یکی از قطب های مهم  طراحی و تولید تلویزیون های هوشمند با صفحه نمایش بسیار بزرگ اما قطر باریک تبدیل شده است؛ سامسونگ در سال های گذشته با محصولات منحصر به فرد خود (دستگاه‌های ۴K و ۸K سامسونگ) جهش های بزرگی را طی کرد؛ و اکنون  با طراحی جسورانه جدیدترین محصولش  تحت عنوان  MicroLED، برتر بودن خود را بیشتر از هر زمانی به رخ رقبایش کشاند. همانطور که از نام این محصول پیداست، با یک ابر تلویزیون روبرو هستیم که از  فناوری MicroLED  بهره می گیرد و بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد OLED را نیز با خود یدک می کشد. در ادامه این گزارش به نقل از سایت « The verge »نگاهی خواهیم داشت به این ابر تلویزیون که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، یک جهش بزرگ در صنعت تلویزیون محسوب می شد.

فناوری Micro  بر خلاف نمایشگر های LCD ، نور پس زمینه را مستقلا تامین می کند و قادر است طیف رنگ گسترده تر با سیاهی عمیقتر و در عین حال طبیعی تر را ارائه کند که این مهم  امکان تولید نمایشگر های باریکتر  را به وجود آورده است؛ نمایشگر باریک اما گسترده یکی از مزیت های یک پلتفرم خوب است که سامسونگ به خوبی از عهده مهندسی آن بر آمده است،   این نمایشگرها  بر خلاف  OLED  از مواد ارگانیک تهیه نشده است و دارای عمر طولانی تری می باشد

اگر چه در مورد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری  این محصول اطلاعات زیادی در اختیار نیست، ولی برای شروع بیاید از عکس های رونمایی شده این ابر تلویزیون ۱۱۰ اینچی شروع کنیم، بر اساس تصاویر موجود، در اطراف نمایشگر این محصول هیچ گونه حاشیه و یا فریم بخصوصی مشاهده نشده است و این گویای تمام صفحه بودن نمایشگر است؛ نسبت نمایشگر به بدنه ۹۹.۹۹ درصد است که در نوع خود بی نظیر می باشد. اما به ادعای سامسونگ، این محصول دارای طراحی سخت افزاری و عملکرد بسیار محکمی است که یک دهه پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. این مانیتور از فناوری میکرو LED بهره گرفته است که برای اولین بار بر روی یک نمایشگر تعبیه شده است و به نظر می رسد نسبت به دستگاه های قبلی افزایش کیفیت چشمگیری را شاهد باشیم.

تلویزیون ۱۱۰ اینچ میکرو LED سامسونگ ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI و Adobe RGB را پوشش می‌دهد و می‌تواند به‌ شکل دقیق تصاویرِ دارای گستره‌ی رنگی وسیع را که توسط دوربین‌های رده‌ بالای  DSLR ثبت می‌شوند، را  به نمایش بگذارد؛ این  مولفه، منجر به رنگ های خیره کننده و واقعی همراه با روشنایی دقیق از رزولوشن ۴K صفحه نمایش و ۸ میلیون پیکسل می شود

 در حقیقت، فناوری میکرو بر خلاف نمایشگر های LCD ، نور پس زمینه را مستقلا تامین می کند و قادر است طیف رنگ گسترده تر با سیاهی عمیقتر و در عین حال طبیعی تر را ارائه کند که این مهم  امکان تولید نمایشگر های باریکتر  را به وجود آورده است؛ نمایشگر باریک اما گسترده یکی از مزیت های یک پلتفرم خوب است که سامسونگ به خوبی از عهده مهندسی آن بر آمده است،   این نمایشگرها  بر خلاف  OLED  از مواد ارگانیک تهیه نشده است و دارای عمر طولانی تری می باشد و از آنجایی که تمامی هشت میلیون پیسکلِ به‌کاررفته در تلویزیون سامسونگ به صورت اختصاصی نور تولید می‌کنند و کنتراست عالی در حد نمایشگرهای OLED  و حتی بهتر را نیز ارائه می‌دهد.

گفتنی است  که تجربه صوتی پویای ۱۱۰  MicroLED به اندازه تصاویر بصری آن جذاب است  که  شامل یک سیستم صوتی مجلل تعبیه شده می باشد که صدای خیره کننده ۵.۱ کانال را بدون بلندگوی خارجی ارائه می دهد و هر اتاق را به یک سینمای خانگی تجهیز شده؛ تبدیل می کند

علاقه مندانی که  به صفحه نمایش فوق العاده بزرگ با کیفیت تصویر عالی، رنگ های زنده و وضوح خیره کننده نیاز دارند، این مانیتور بهترین گزینه ممکن خواهد بود؛ چرا که تلویزیون ۱۱۰ اینچ میکرو LED سامسونگ ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI و Adobe RGB را پوشش می‌دهد و می‌تواند به‌ شکل دقیق تصاویرِ دارای گستره‌ی رنگی وسیع را که توسط دوربین‌های رده‌ بالای  DSLR ثبت می‌شوند، را  به نمایش بگذارد؛ این  مولفه، منجر به رنگ های خیره کننده و واقعی همراه با روشنایی دقیق از رزولوشن ۴K صفحه نمایش و ۸ میلیون پیکسل می شود. سامسونگ می گوید، چراغ‌های LED در ابعاد میکرومتر به‌ منظور از بین بردن نور پس‌زمینه و همچنین فیلترهای رنگیِ‌ موجود در نمایشگرهای مرسوم، استفاده می‌کند. علاوه بر این، کاربران می توانند از ویژگی Multi View برای مشاهده راحت حداکثر چهار منبع محتوا به طور همزمان در صفحه های تقسیم شده با اندازه ۵۵ اینچی استفاده نمایند. هنگام استفاده از این ویژگی، بینندگان می توانند چندین دستگاه خارجی را به هم متصل کرده و از تماشای اخبار، فیلم ها و سایر برنامه ها به طور همزمان در یک صفحه لذت ببرند؛ این بدان معناست که شما  همزمان می توانید  با چندین برنامه ورزشی  همراه شوید و از یک بازی هم لذت ببرید.

گفتنی است  که تجربه صوتی پویای ۱۱۰  MicroLED به اندازه تصاویر بصری آن جذاب است  که  شامل یک سیستم صوتی مجلل تعبیه شده می باشد که صدای خیره کننده ۵.۱ کانال را بدون بلندگوی خارجی ارائه می دهد و هر اتاق را به یک سینمای خانگی تجهیز شده؛ تبدیل می کند. ویژگی  Object Tracking Sound Pro  اشیا را در حال حرکت روی صفحه شناسایی می کند و  سپس  صدا را دنبال می کند و  یکی از لذت بخش ترین و در عین حال واقعی ترین صدای یک صحنه را به نمایش می گذارد، به عنوان مثال وقتی که در حال تماشای یک فیلم اکشن هستید و هواپیمایی در این فیلم به پرواز در آمده است، شما صدای غرش موتورهایش را از بالای سرتان به وضوح حس خواهید کرد.

در مورد سایر  عملکردهای این محصول هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست، اما سامسونگ اعلام کرد که تلویزیون‌های کوچک‌تر مجهز به فناوری میکرو LED نیز در راه هستند، چرا که محصول ۱۱۰ اینچی سامسونگ برای بسیاری از افراد قابل خریداری نخواهد بود و در پی آن  سامسونگ در نظر دارد نسل جدیدی از نمایشگر های کوچکتر با فناوری میکرو LED را تولید و تا سال ۲۰۲۲ به بازار روانه  کند.

کد خبر: ۵۹٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha