۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
رفع فوری مشکلات کوچ زنبورداران
رئیس سازمان دامپزشکی مطرح کرد

رفع فوری مشکلات کوچ زنبورداران

ماکنعلی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران، مطالبات آنها به ویژه در زمینه مشکلات کوچ زنبورداران را شنید و جهت رفع اضطراری آن در مقطع کنونی قول مساعد داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، علی‌صفر ماکنعلی رئیس این سازمان امروز پنجشنبه در دیداری صمیمی با حبیب‌اله مزارعی رئیس هیئت مدیره و میرمحسن موسویان مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران، پس از شنیدن نقطه‌نظرات و مشکلات آنها در خصوص مسائل مرتبط زنبورداران در زمینه بهداشتی و دامپزشکی به ویژه مشکلات کوچ زنبورداران از جمله اخذ کد رهگیری و شناسه یکتا برای جابجایی‌ها، جهت رفع اضطراری این مشکل روز زنبورداران کشور که دارای دفترچه زنبورداری این اتحادیه هستند، قول مساعد در آینده بسیار نزدیک را داد.

بنابراین گزارش، پس از طرح دیدگاه‌های نمایندگان این تشکل بخش کشاورزی کشور، در این دیدار، مسائل قانونی موجود تبیین و در خصوص بازنگری در دستورالعمل ها در چارچوب ضوابط قانونی و حل اساسی و پایدار مشکل کوچ زنبورداران و فراهم کردن زیرساخت‌های آن نیز تبادل نظر گردید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این سازمان پیش از اتخاذ و تعیین هر دستورالعملی، از سویی جهت رفاه حال تولیدکنندگان و از سوی دیگر جهت اتخاذ تصمیم کارشناسی و کاربردی بهتر، نظر تشکل تخصصی و مربوطه آنها را جویا ‌می‌شود و اگر تصمیماتی در گذشته بدون سنجیدن ملاحظات صنفی تولیدکنندگان وضع شده باشد، با هم‌اندیشی مطابق با مصالح ملی و تولیدکنندگان مورد اصلاح و بازنگری قرار خواهد گرفت.

ماکنعلی ضمن قول مساعد جهت همکاری با اتحادیه سراسری زنبورداران ایران،  جهت تسهیل صادرات و رفع موانع بهداشتی مورد نظر در بازارهای ملی و بین‌المللی پیشنهاد کرد تا اتحادیه سراسری زنبورداران ایران نیز با اتخاذ برنامه‌ها و راهکارهای «ایجابی»، به ارائه عسل و فراورده‌های جانبی زنبورعسل با کیفیت مناسب و شناسنامه‌دار کردن آن مبادرت ورزد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد اتحادیه سراسری زنبورداران کشور با برنامه‌ریزی مسئولانه و هوشمندانه به بهینه‌سازی آمار دقیق تولید و جزییات ظرفیت‌ها و کاستی‌های موجود زنبورداری کشور اقدام کند.
در پایان این دیدار صمیمی، نمایندگان اتحادیه سراسری زنبورداران ایران نیز از همراهی و همدلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حل مشکلات زنبورداران کشور صمیمانه قدردانی کردند.

کد خبر: ۵۹٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha