۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
 افت سود بانک انگلیسی بیش از ۳ هزار شغل را تعدیل کرد!
تبعات اقتصادی ویروس چینی هنوز هم ادامه دارد؛

افت سود بانک انگلیسی بیش از ۳ هزار شغل را تعدیل کرد!

مدیر اجرایی بانک سرمایه گذاری HSBC اعلام کرد که ویروس مرگبار کرونا اختلال قابل توجهی برای کارمندان، تأمین کنندگان و مشتریان بانک بویژه در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، گروه مالی مستقر در بانک انگلیس HSBC (یکی از بزرگترین موسسات خدمات بانکی و مالی در جهان که از طریق چهار تجارت جهانی خود به میلیون ها مشتری خدمت می کند) قصد دارد کارمندان خود را از ۲۳۵۰۰۰ به ۲۰۰۰۰۰ در سراسر جهان کاهش دهد زیرا به دلیل ضرر سود ناشی از شیوع ویروس کرونا و اعتراضات در هنگ کنگ در سه شنبه اعلام شده است.

نوئل کویین، مدیر اجرایی این گروه، در گزارش سالانه این بانک گفت عملکرد HSBC سال گذشته ارتجاعیبود و تصمیم گرفت برنامه های خود را برای افزایش بازده و رشد پایدار مورد بازنگری قرار دهد.

در این گزارش آمده است سود گزارش شده به سهامداران عادی از ۵۳ درصد به ۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.

کویین گفت که این بانک قصد دارد هزینه های عملیاتی ۱۰تا ۱۵درصد را کاهش داده و تمرکز خود را بر روی مشتریان تلفن همراه، سرمایه گذاری های دیجیتال و وام های ناامن انجام دهد.

او در مصاحبه با فایننشال تایمز اظهار داشت که این بانک قصد دارد در مدت سه سال آینده ۳۵۰۰۰ شغل ایجاد کند.

این مدیر اجرایی در این گزارش خاطرنشان کرد از ابتدای ژانویه، شیوع ویروس چینی باعث ایجاد اختلال قابل توجهی برای کارکنان، تأمین کنندگان و مشتریان ما بویژه در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ شده است.

وی افزود این گروه بانکی سود را قبل از کاهش مالیات در مقایسه با سال ۲۰۱۸،  به دلیل کاهش ارزش ۷.۳ میلیارد دلاری، ۳۳ درصد اعلام کرده اند.

کویین خواستار کاهش دارایی های دارای ریسک ناخالص تا میزان ۱۰۰ میلیارد دلار شد و قرار شد که همچنین هزینه ها را در مدت سه سال به میزان ۴.۵ میلیارد دلار کاهش دهد.

مارک تاکر رئیس این گروه بانکی، همچنین در این گزارش انگشت خود را به نشانه اعتراض تکان داد و گفت : «ناآرامی های اجتماعی ناشی از این ویروس مرگبار در هنگ کنگ بر اقتصاد محلی تاثیر سنگینی گذاشته و باعث اختلال چشمگیر شده است».

کد خبر: ۵٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha