۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
احیای جاده ابریشم با تکمیل راه آهن خواف-هرات
معاون وزیر راه تاکید کرد

احیای جاده ابریشم با تکمیل راه آهن خواف-هرات

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با اتصال این مسیر ریلی به هرات با دسترسی‌هایی که برای کشور ایران و افغانستان ایجاد می‌شود در واقع مسیر جاده ابریشم احیا می‌گردد.

به گزارش بازار، خیراله خادمی در مراسم افتتاح راه آهن خواف- هرات اظهار داشت: در حال حاضر پنج مرکز استان به این شبکه ریلی متصل شدند و سال آینده سه مرکز دیگر به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی افزود: از اهداف مهم این خط آهن اتصال این شبکه به کشورهای همسایه است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای ریلی کشور گفت: در حال حاضر در چهار مسیر مختلف عملیات اجرایی توسعه مسیر ریلی کشور در حال انجام است اول خواف به هرات که از این طریق دسترسی ایران به افغانستان میسر می‌شود دوم ادامه راه آهن رشت به آستارا که ایران را به جمهوری آذربایجان و سپس روسیه و اروپا متصل می‌کند سوم تکمیل کریدور شمال به جنوب از طریق راه آهن شلمچه- عراق و چهارم کرمانشاه خسروی که این مسیر ریلی نیز دسترسی کشورمان به عراق را میسر می‌سازد.

وی با اشاره به این که پروژه ریلی خواف- هرات با شعار پیوند دو ملت، یک تاریخ انجام شده است اظهار داشت: برای اجرای این طرح دو هزار میلیارد تومان هزینه شده و ظرفیت باری شش میلیون تن و مسافری یک میلیون نفر با اجرای این پروژه ایجاد شده است.

خادمی گفت: ۲۰ هزار تن ریل و هفت ایستگاه در مسیر این طرح وجود دارد و امیدواریم با اتصال هرچه سریعتر این مسیر ریلی به هرات دسترسی مناسب افغانستان به آب‌های آزاد فراهم شود.

کد خبر: ۵۹٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha