۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
مطالبات قطعه‌سازان نفت در خوزستان بررسی می‌شود/ تعدیل نیرو در برخی شرکت‌ها
با حضور معاونان وزیر نفت؛

مطالبات قطعه‌سازان نفت در خوزستان بررسی می‌شود/ تعدیل نیرو در برخی شرکت‌ها

اهواز - رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: قرار است مطالبات قطعه‌سازان صنعت نفت در خوزستان با سفر دو معاون وزیر نفت به استان در اسفند ماه به صورت جدی بررسی شود.

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اغلب فعالیت های صنعت نفت کشور در خوزستان انجام می شود چرا که این استان زادگاه نفت خاورمیانه است به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها و کارخانه های کوچک و بزرگ وارد عرصه تولید قطعه برای صنایع نفتی شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از نفت کشور در خوزستان تولید می‌شود، افزود: ۲۱ واحد پتروشیمی در خوزستان فعال است که به تولید بیش از ۱۸.۵ میلیون تن محصول در سال می‌پردازند. همچنین صنایع قطعه‌سازی در استان وجود دارد که برای کمک به صنعت نفت کشور در خوزستان ایجاد شده‌اند.

عموری  با اشاره به نشست اخیر وزیر نفت برای بررسی مطالبات بخش خصوصی استان از شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت در خوزستان، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از صنایع کوچک استان با مشکل دریافت نکردن مطالبات خود از این شرکت ها طی سه سال گذشته روبه رو شده اند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: برابر دستور وزیر نفت قرار است دو نفر از معاونان وزیر نفت در نشست فوق‌العاده شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که در اسفندماه برگزار می‌شود حضور پیدا کنند تا مطالبات قطعه‌سازان را مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: وزیر نفت پرداخت فوری مطالبات صنایع استان را منوط به داشتن مستندات قانونی عنوان کرد و این درصورتی است که واحدهای طلب‌کار بدون واسطه و مستقیما کالا و خدمات خود را به مجموعه های نفتی عرضه کرده باشند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه بخش زیادی از صنایع کوچک استان به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان مجبور به تعدیل نیرو شده اند، ادامه داد: این واحدها در حال حاضر بین ۲۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند که این امر باعث نگرانی های زیادی در استان شده است.

به گزارش بازار، این درحالی است که برخی منابع صنفی واحدهای صنعتی خوزستان این میزان بدهی را بالغ بر بیش از چهار هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند.
 

کد خبر: ۵٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha