۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
هدف صندوق تثبیت بازار سرمایه نگهداری سهام نیست
رئیس هیات عامل صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه:

هدف صندوق تثبیت بازار سرمایه نگهداری سهام نیست

آقابابایی، رئیس هیات عامل صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه گفت: این صندوق در شرایط رشد اقدام به فروش سهام و در شرایط ریزش بازار اقدام به خرید سهام می‌کند و سهم را نگهداری نمی‌کند.

به گزارش بازار، محمد آقابابایی رئیس هیات عامل صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه درباره نحوه عملکرد صندوق تثبیت بازارسرمایه گفت: براساس اساسنامه و هدف صندوق تثبیت بازارسرمایه، ورود در شرایط بحرانی به بورس است و اگر اتفاقی، چون ترس در بازار و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها صورت بگیرد با تصمیم هیات مدیره صندوق، وارد بازار سرمایه می‌شویم.

وی ادامه داد: ورود صندوق تثبیت به بازارسرمایه نیازمند دلیل است و نمی‌توانیم بدون مجوز هر روز در بازار اقدام به خرید کنیم. در صورتی که وضعیت بازار براساس معیارهای هیات امنای صندوق باشد و صف‌های فروش درسهام تعداد زیادی از شرکت‌ها صورت گیرد، صندوق تثبیت بازار سرمایه به مدت ۳ روز متوالی وارد بازار می‌شود واقدام به خرید سهام می‌کند.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه در رابطه با ادعای برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه صندوق تثبیت بازار در زمان رونق بازار اقدام به خرید سهام کرد و در زمان افت اقدامی انجام نداد گفت: در بازار سرمایه دو صندوق حمایتی، صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق حمایت از توسعه بازار وجود دارد که صندوق تثبیت بازار سرمایه هنوز نوپا است و در زمان رونق منابع زیادی در اختیار نداشت بطوریکه از مرداد ۹۹ تاکنون گردش خرید و فروش صندوق بیش از ۶ برابر موجودی و منابع بوده است.

وی بیان کرد: ما در زمانی که بازار خوب و رو به رشد باشد اقدام به فروش سهام می‌کنیم و در زمانی که بازار ریزشی باشد سهام خریداری می‌کنیم، زیرا هدف صندوق نگه داری سهام نیست.

کد خبر: ۵۹٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha