۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
اجازه نمی دهیم رانت، تحقیق و تفحص از خودروسازی را بی‌اثر کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اجازه نمی دهیم رانت، تحقیق و تفحص از خودروسازی را بی‌اثر کند

موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در این دوره تلاش داریم ضوابط تحقیق و تفحص را رعایت کنیم و اجازه ندهیم رانت و شائبه هایی موجبات بی اثر شدن تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی را فراهم کند.

به گزارش بازار، سیدعلی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مافیا خودروسازی داخلی را بسیار آزاد می دهد، افزود: طرح تولید خودرو و قطعه بزودی در صحن ارائه می شود و سعی داریم راهکاری اساسی برای معضل خودروسازی کشور ارائه دهیم.

وی ادامه داد: تلاش داریم مقوله مافیا و انحصار در طرح جدید دیده شود و خودروسازی تغییر و تحول اساسی داده شود.

موسوی با بیان اینکه تحقیق و تفحصِ بی خاصیت اثر لازم را نخواهد داشت، گفت: تحقیق و تفحص در نظارت مهم است و یکی از مهم ترین مسائل، دریافت اطلاعات لازم است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در این دوره تلاش داریم ضوابط تحقیق و تفحص را رعایت کنیم و اجازه ندهیم رانت و شائبه هایی موجبات بی اثر شدن تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی را فراهم کند.

موسوی ابراز امیدواری کرد تحقیق و تفحص در این دوره اثر گذار باشد و ادامه داد: معضل اساسی ما در صنعت خودرو نبود آسیب شناسی جدی است.

وی تصریح کرد: هرجا مشکلی داشتیم، اگر با دلسوزی و عزم جدی وارد می شدیم، کار خوب پیش می رفت و اینبار عزمی جدی پشت تغییر ساختار خودروسازی می بینیم.

موسوی افزود: وقتی خودروسازی بر اساس مونتاژ باشد، تولید کننده به فکر سر هم بندی است و تصور می کنم اینبار بدون رودربایستی، در حد توان خود تغییر را ایجاد کنیم.

وی در خصوص نهایی شدن طرح مجلس گفت: سر و سامان دادن تولید در دست انجام است و در حوزه تولید نیز در حال رایزنی با کارشناسان مختلف هستیم و تلاش داریم طرحی جامع و جریان ساز را در تولید خودرو و قطعه به راه اندازیم.

کد خبر: ۵۹٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha