۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
پرداخت تسهیلات به صاحبان ۱۰۰ هکتار گلخانه در اردبیل
مدیر بانک کشاورزی اردبیل خبر داد

پرداخت تسهیلات به صاحبان ۱۰۰ هکتار گلخانه در اردبیل

اردبیل- رجبی، مدیر بانک کشاورزی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاران و فعالان ۱۰۰ هکتار گلخانه در اردبیل خبر داد.

داوود رجبی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بانک کشاورزی با تمام توان تخصصی و دانش فنی در خدمت توسعه استان به ویژه صنعت کشاورزی است که ما در حد توان و بضاعت از فعالان این حوزه حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

وی به پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای فعالان این بخش اشاره کرد و گفت: هر چند در شرایط کرونا وضعیت پرداختی‌ها به نسبت سال‌های گذشته بیشتر بوده اما فرآیند کار در حوزه‌های اجرایی و طرح‌های توسعه‌ای شتاب مطلوبی نداشته و انتظار می‌رود با رفع بیماری کرونا تسهیل و تسریع را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیر بانک کشاورزی استان اردبیل افزایش قیمت را در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی اعلام کرد و افزود: متوسط پرداخت منابع به ازای هر متر مربع توسعه گلخانه ۴۰۰ هزار تومان بوده که این رقم در حال حاضر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده که قطعا تسهیلات پرداختی کفاف اجرای طرح‌ها را نمی‌دهد که امیدواریم با حل مشکلات و جلوگیری از برخی تحمیل هزینه‌های سنگین زمینه توسعه در این بخش را شاهد باشیم.

رجبی اظهار کرد: بانک کشاورزی استان با کمترین فرآیند اداری و حتی وثیقه پرداخت تسهیلات را برای سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد به طوریکه پرداخت تسهیلات برای شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد در یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار به عنوان واحد نمونه در اولویت بانک کشاورزی بوده که با تاکید مدیرعامل از سال گذشته در مراحل مختلف این پرداختی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اجرای این طرح به ایجاد توسعه و تحول در منطقه مغان کمک کرده و قطعا به اشتغال جوانان و صادرات محصولات با بازاریابی مناسب کمک خواهد کرد.

پرداخت تسهیلات برای ۵۵ هکتار اراضی گلخانه‌ای در اولویت جدی است
رجبی بیان کرد: ما از ابتدای امسال تاکنون برای متقاضیان ۱۰۰ هکتار توسعه نظام گلخانه‌ای تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و این پرداختی‌ها همچنان تا پایان سال ادامه دارد.

وی در مورد پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه توسعه مکانیزاسیون و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز اظهار کرد: قرار است ۶۰ میلیارد تومان منابع دیگر در این زمینه پرداخت شود و در کنار آن پرداخت تسهیلات برای ۵۵ هکتار اراضی گلخانه‌ای نیز در اولویت جدی است.

رجبی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم دولت در پرداخت یارانه این تسهیلات به تعهدات انجام شده به خوبی عمل کرده چرا که مجریان این طرح‌ها منتظر بهره‌مندی از یارانه وعده داده شده هستند.

پرداخت ۲۱۳ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح پایاب سد گیوی 
وی گفت: در سال جهش تولید بانک کشاورزی استان با اختصاص منابع متعدد از طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی حمایت جدی می‌کند و سعی و تلاشمان بر این است تا بدون وقت قبلی در روزهای هفته از سرمایه‌گذاران استقبال و شنونده مطالبات و خواسته‌های آنها باشیم.

مدیر بانک کشاورزی استان اردبیل به پرداخت ۲۱۳ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح پایاب سد گیوی اشاره کرد و افزود: قسط اول این تسهیلات پرداخت شده و طرح با مشارکت پیمانکار و شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است و قطعا در فازهای بعدی این منابع به صورت کامل پرداخت شده تا در سال جهش تولید تحول اقتصادی را در منطقه شاهد باشیم.

کد خبر: ۵۹٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha