۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
شهرک‌های صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کنند

شهرک‌های صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کنند

تبریز- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با احداث شهرک‌های تخصصی فناور و دانش‌بنیان صنایع غذایی در استان ۱۲هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار، ایاز برنو اظهار کرد: با وجود اینکه آذربایجان شرقی از نظر تولید محصولات کشاورزی پتانسیل بالایی دارد، ولی به دلیل کمبود واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کارگاهی، شاهد ضایعات حدود ۳۰درصدی  محصولات کشاورزی خام هستیم که باعث ضرر به تولیدکننده و هدر رفت منابع و نهاده ها می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود روحیه جهادی، توان فنی و تخصصی، ماشین آلات و ظرفیت اعتقادی در مجموعه مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور، با همکاری مشترک می توان در بالا بردن ضریب خود اتکایی در زمینه کشاورزی و صنایع گام های اساسی برداشت.

برنو گفت: با این هدف در سال جهش تولید مرحله اول تفاهم نامه همکاری مشترک که شامل احداث ۵ شهرک تخصصی کارگاه های کوچک صنایع غذایی در قطب های مستعد کشاورزی آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت ایجاد ۱۲هزار فرصت شغلی جدید در این حوزه در دستور کار قرار گرفت تا با رفع مشکلات اشتغال و معشیت مردم در مناطق کم برخوردار، ایجاد ارزش افزوده، رونق و بهره برداری بهینه در بخش کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار کشور کمک حال مردم باشیم.

کد خبر: ۵۹٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha