۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
عملکرد ایران با وجود تحریم‌های سختگیرانه خیره‌کننده است
سفیر اتریش در ایران:

عملکرد ایران با وجود تحریم‌های سختگیرانه خیره‌کننده است

شولتز، سفیر اتریش در ایران گفت: عملکرد دولت ایران با وجود تحریم‌های سختگیرانه و شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا خیره‌کننده بوده است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، استفان شولتز امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) در ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش از طریق ویدئو کنفراس با تاکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تهران و وین اظهار کرد: با پذیرش ابعاد غیرقانونی تخلف علیه ملت ایران با اعمال محدودیت‌های یکجانبه علیه تهران ازسوی آمریکا، تحریم واژه‌ای گمراه کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌دانیم ویروس کرونا چه زمانی و چگونه پایان می‌یابد، تصریح کرد: هم‌اکنون تنها می‌توانیم درباره آثار طولانی‌مدت سیاسی و اقتصادی این ویروس گمانه‌زنی کنیم، این شرایط منحصر به فرد است.

سفیر اتریش در ایران تحریم‌های ایران را سخت‌ترین نوع محدودیت دانست و گفت: بسیاری از ما اصطلاح تحریم را به شیوه‌ای گمراه کننده به کار می‌بریم. وقتی از منظر انتزاعی به آن نگاه می‌کنید، به معنی پذیرش عملکرد اشتباه یک طرف در برابر دیگری است.

شولتز تصریح کرد: من اصطلاح «محاصره تجاری» را ترجیح می‌دهم زیرا از فقدان توجیه قانونی چشم پوشی و تأثیر منفی آن را بر ایران و مردم آن توصیف می‌کند، این محاصره تجاری که به‌دلیل کمبود کانال معاملاتی که بر همگان پوشیده نیست، بر بخش دارو و تحصیل نیز تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: با وجود همه مشکلات، ایران به لطف فعالان اقتصادی و دولتش عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته است از این رو به شما تبریک می‌گویم.

ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش با حضور سفیران دو کشور امروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر: ۵۹٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha