۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
رشد ۷۸ درصدی اعتبارات استان در بودجه ۱۴۰۰/ از استان‌های همتراز جلوتر هستیم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل خبر داد

رشد ۷۸ درصدی اعتبارات استان در بودجه ۱۴۰۰/ از استان‌های همتراز جلوتر هستیم

اردبیل - شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برخلاف ادعاهای فضای مجازی، رشد اعتبارات استان در سال آینده ۷۸ درصد است و ما وضعیت به مراتب بهتری در بودجه سال آینده داریم.

داوود شایقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مسائل مطرح شده در فضای مجازی و رتبه‌بندی استان و همچنین اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده کذب محض است و تاکید می‌کنیم که این مطالب نادرست منتشر شده است.

وی تصریح کرد: در سالجاری و در بودجه سالانه، ۹۶۶ میلیارد تومان منابع اعتباری برای استان اختصاص یافته و برای ۴۵ پروژه ملی نیز بیش از یک‌هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

بودجه سالجاری منابع عمرانی ۸۸ هزار میلیارد تومان/ رشد ۱۸ درصدی برای سال آینده
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:‌ در بودجه سالجاری منابع عمرانی ۸۸ هزار میلیارد تومان می‌باشد که در سال آینده این منابع تا یک‌هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که یک رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

شایقی افزود: شرایط کنونی برای استان اردبیل نیز یک وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد به طوریکه اعتبار ۹۶۶ میلیارد تومانی استان در سال ۹۹ به بیش از یک‌هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته که رقم جهش ۷۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تنها شاخص توزیع اعتبارات در کشور جمعیت است که با توجه به جمعیت استان اردبیل ما ۱.۵۶ صدم جمعیت کل کشور را داریم که از این جهت رتبه ۲۵ کشوری متعلق به استان اردبیل است.

در توزیع اعتبارات عمرانی و سرجمع توزیع این منابع، اردبیل در رتبه بیستم است
شایقی اضافه کرد: در توزیع اعتبارات عمرانی و سرجمع توزیع این منابع، امسال رتبه استان بیستم می‌باشد و در برخی از موارد با در نظر گرفتن طرح‌های ملی این رتبه تا پانزدهم در نوسان بوده است.

وی بیان کرد: در توزیع اعتبارات توازن رتبه استان هجدهم است که از بسیاری از استان‌های همتراز نظیر چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، گلستان، خراسان شمالی، جنوبی، ‌ البرز، سمنان و حتی همدان رتبه ما بالاتر بوده است.

شایقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همه این شرایط سخت جذب اعتبارات در این اوضاع کرونایی و تحریم‌های کشور نشان می‌دهد که استاندار اردبیل، نمایندگان و مسئولان استان و مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تلاش جدی انجام دادند تا جذب اعتبارات بیشتر برای استان محقق شود.

رتبه واقعی استان در توزیع اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، رتبه ۱۹ است
وی تصریح کرد: رتبه واقعی ما در توزیع اعتبارات سازمان برنامه و بودجه رتبه ۱۹ است که البته در توزیع اعتبارات توازن رتبه ۱۵ و سرجمع اعتبارات جایگاه ۱۸ را متعلق به استان اردبیل می‌دانیم.

شایقی خاطر نشان کرد: نه تنها از استان‌های همتراز و هم ردیف در جذب اعتبارات جلوتر هستیم بلکه در تخصیص اعتبارات در برخی از پروژه‌ها نظیر راه آهن وضعیت به مراتب بهتری داریم به طوریکه در بودجه سال آینده برای راه آهن اردبیل ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته ولی در حقیقت ۶۰۰ میلیارد تومان منابع جذب خواهیم کرد که ۴۰۰ میلیارد تومان آن از بخش‌های دیگر خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اضافه کرد: در جذب اعتبارات جاری نیز رشد مناسبی را شاهد بودیم به طوریکه در جذب اعتبارات جاری که بیشتر مربوط به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان است، رتبه اول کشور متعلق به استان اردبیل است.

وی ادامه داد: بالاتر از سایر استان ما رشد و جهش جذب و تأمین اعتبارات را شاهد هستیم و قطعا این روند در بودجه سال آینده و بررسی در مجلس تقویت شده و شرایط برای توسعه استان مساعد به نظر می‌رسد.

کد خبر: ۵۹٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha